|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
"Bilen kommer till 100% lagas. Skadorna är inte så dyra att laga i de länderna med tanke på vad bilen är värd. Skulle inte förvåna mig om den dyker upp i Sverige." Som en pensionärsägd 500 milare,med helt fläckfritt förflutet! LoL MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
| Jag förstår inte resonemanget kring en del av inläggen här tidigare. Jag har flera tillfällen legat och marschat på bra motorväg i Europa i hastigheter kring 160-180. Hela familjen i bilen, jag och min fru har turats om att köra. Vad är problemet? | |
|
Mixtus: Inga problem alls...men när ca 65-70% av trafiken håller uppskattningsvis en hastighet runt 130-140 så är det ju en rejäl skillnad att marscha i 180...Sen får man ju inte glömma alla lastbilar som "slänger sig ut" för omkörningar...Svårt att se skillnad på 130km/h kontra 180km/h i backspeglen...Viss skillnad i Tyskland där man får räkna med att det kommer bilar bakifrån i över 200. Jämför gärna med här hemma i Sverige, är väl inte alltför ofta man marschar i 180 på motorvägen... |
|
| Håller med dig Mixtus. | |
|
vilket lipande om att han körde i 180... han köpte ju inte bilen för att ligga och cruisa i 70 km/h. Även om han hade barn i bilen, hur ofta sitter man och tänker att man ska få punktering eller krocka.. då skulle man aldrig våga köra bil. Min Bil: Länk |
|
|
Problemet är väl inte att han körde 180, problemet är var han gjorde det. De som tycker att det är smart att köra 180 med småbarn i bilen på en motorväg där hastighetsbegränsningen är 130 tänker inte så långt ... det lär uppkomma massor med situationer där hastighetsskillnaden mellan bilar/långtradare etc kan skapa väldigt små marginaler. Att en del tror att det är samma krockvåld i 180 som i 110 visar bara på en skrämmande okunskap. Prova gå lugnt in en vägg och sedan springa allt som går in i den så förstår man skillnaden. |
|
|
Dali : Jag håller med dit till 100 % Gustav och Mistus. Vad tänker ni med? Så det är inte helt oansvarigt att ha en 6-7 måndaers baby i bilen o köra som en dåre? Då värderar ni verkligen inte ungen. Om man kört själv i 180? Jo tack ja har kört i 250 men då var ja själv i bilen och inga bilar fanns på vägen. Spelar roll om man köpt en M5 eller en fucking Datsun. Det är inte det som är problemet utan att man skiter i barn o andras liv. |
|
|
Dali : Jag håller med dit till 100 % Gustav och Mistus. Vad tänker ni med? Så det är inte helt oansvarigt att ha en 6-7 måndaers baby i bilen o köra som en dåre? Då värderar ni verkligen inte ungen. Om man kört själv i 180? Jo tack ja har kört i 250 men då var ja själv i bilen och inga bilar fanns på vägen. Spelar roll om man köpt en M5 eller en fucking Datsun. Det är inte det som är problemet utan att man skiter i barn o andras liv. |
|
|
Oggyone: Man kör väl inte som en dåre bara för att man kör i 180 km/h...? Min bil Länk |
|
|
er34briliant skrev : "Oggyone: Man kör väl inte som en dåre bara för att man kör i 180 km/h...?" Det är inte hastigheten i sig som debatteras utan var man kör och vem/vilka man har med sig i bilen. |
|
|
Det kanske finns två sidor. De som har barn och de som inte har barn här?? Hursomhelst så kan man inte förutse punkteringar och andra tekniska missöden. Men man bör ta det i beaktande och då speciellt när man har andras liv i sina händer. Sen kan det ju diskuteras om 180 är säkrare i en BMW än 70 i en Micra. Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
|
Herregud vilket liv för att han körde i 180 och inte 130 km/h! Moralpanik i kubik!! Titta på filmen där autopower provkör nya M3:an i 250 km/h! Länk Såvitt jag kan se så skedde det i Sverige, och i Sverige får man endast köra i 110 km/h. Alltså körde dom 140 km/h för fort!! Men det kanske inte gjorde så mycket för det fanns inga spädbarn med i bilen! -Fri fart på Svenska motorvägar NU- |
|
|
Bones: han skrev "Så det är inte helt oansvarigt att ha en 6-7 måndaers baby i bilen o köra som en dåre?" och då tolkar jag det som att han menar att han kör som en dåre pga farten (180) för inte var det nåt annat som var galet med hans körning? Som sagt väldigt stort tjat om att han körde i 180....Lägg ner Min bil Länk |
|
| henke lexus, du missar poängen. Det är inte upprörande om någon kör 180 på en tom motorväg ensam i bilen, men att göra det på en trafikerad väg och till på köpet ha småbarn med sig säger en hel del om tankeverksamheten hos föraren. Man kan väl säga att de som gör sådant har otur när de tänker. | |
|
Han är en idiot,punkt slut:De flesta här har inga barn och fattar inte vad vissa här försöker säga.Jag tycker att han är en idiot.Det är en sak att köra 200km/timme på autobanah i tyskland(har gjort det själv) när alla kör 200km/timme är det lättare att annpassa sig(har dåligt samnete ändå)och en annan att köra så i typ Sverige där alla kör max 129km/timme. Till vissa som säger att han inte köpte en M5 för att köra 70 km/timme-det var det dummaste jag hörde.Idag kan alla bilar komma upp i 180km/timme betyder det att alla måste köra 180km/timme då? |
|
|
För er som tycker det är oansvarigt att köra 180 med barn i bilen men helt ok att köra i den farten när man är själv så bör ni kanske tänka om. Som förälder har du ju ett ständigt ansvar och ett av dom är ju att finnas till för barnet, dvs händer något dig så drabbar det ju även barnet. Jag kommenterar inte om det är ok eller inte att köra 180 utan mer att om man anser att 180 är för hög fart så ska det gälla oavsett om man är själv eller har fler i bilen. Att tro att en eventuell olycka bara drabbar en själv är att "ha otur när man tänker" för att använda dalis utryck. ___ //Ulf |
|
Buspelle |
Borde vara fri fart i Sverige också så vore det ju ok att köra med barn i bilen i vilken fart man vill. Det är obetydligt farligare att köra bil Tyskland med fri fart jmf Sverige med ett närmast patetiskt synsätt på fartgränser påhejat av ett vägverk fyllt av cyklande miljömuppar. |
|
Programmer, för mig är det en gigantisk skillnad på om man riskerar sitt eget liv (ensam i bilen på tom väg) jämfört med om man kör som en dåre med familjen i bilen i tät trafik. En motorcyklist som kör av vägen ensam i 270 och dör rör mig inte i ryggen ... en korkad 18-åring som kör på fel sida av vägen i 150 (på 70-väg) och träffar en joggare borde tas bakom ladan och skjutas. |
|
| Länk | |
|
dali: du missförstod min jämförelse...Det jag försöker säga är att man som förälder fortfarande har ett ansvar även om man är själv i bilen. Du kan ju knappast påstå att om man förolyckas så är det ingen annan som drabbas??? Jag säger inte om det är rätt eller fel att köra i 180 bara kommenterar de som anser att det är förkastligt att köra i denna fart med en litet barn men helt ok att köra i samma fart om man är ensam i bilen... Allt det övriga du skriver handlar ju om dåligt och i vissa av fallen olagligt beteende i trafiken och har inte det minsta att göra med mitt tidigare inlägg. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.