AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.297

E60/E90: Balanserad signal till slutsteget Hifi/Hifi Prof?

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Hej
Frågan gäller E60/61, E90/91/92, E87

Tänkte om det var någon som gjort efterforskningar ang vilken slags signal som utgår ur huvudenheten till slutstegen i de utökade ljudsystemen som använder externt slusteg i bagageutrymmet? (Hifi, Hifi Prof/Logic7 samt Individual Audio)

Är det balanserad signal som i bla e39ans DSP-system?

Hur gör man lämpligast om denna till högkvalitativ RCA lågnivå?

Jag är i det närmaste säker över (men vill gärna ha bekräftat) att det är samma signaltyp oberoende

a) typ av huvudenhet radio Business, Radio Prof eller Navi, då de samtliga är gjorda att kommunicera med exakt samma slutsteg.

b) typ av slutsteg (hifi , Logic7 , Individual Audio)
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
"Är det balanserad signal som i bla e39ans DSP-system"
DSP systemen har samma signal som icke dsp samt systemen helt utan originalsteg då de har likadana radio moduler såvitt jag vet.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Hej!
Ok, vet du vad som gäller E60/E90?
mvh
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Detta gäller E39(andra vet jag ej hur det är med):

DSP systemen fram till 2002 hade digital SPDIF mellan cdpspelare och förstärkare medans radio/band ljudet gick analogit från radiomodul till förstärkare. (radiomodulen är dock densamma, men detekterar DSPn vid en omstart)
DSP systemen efter 2002 har enbart analog koppling mellan alla enheter och förstärkaren.

/Andy
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
funderar över om det med e607e90 är som med e39ans större ljudpaket; att HU ger digital signal så länge DSP är anslutet, men att man kan "lura" HU att ge vbanlig analog signal genom att koppla bort DSP?..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.