|
|
|
|---|---|
| Hej är en snubbe på 17 år och jag undrar om man ska ha en bmw 530 i eller en 323/325 ?. Vill ha en bil som jag kan ha roligt i snön med och köra till skolan/jobbet?. Skriv va ni tycker :) | |
|
Tror nog en 3-serie är roligare om du ska ha kul i snön, mindre och lättare borde göra den till bättre busbil. Men tror du att du kommer skjussa polare ofta så kanske femman är bättre ändå. Är det E34 på femman och E30 för 3an du menar? För själv skulle jag nog tycka att en 325 E36 skulle klara dina behov ganska bra! Mvh Johan |
|
| Okej tack =) | |
|
hade en E34 530. det är den roligaste vinterbil jag haft. klart trevligare i halkan än E36. mycket stabilare i mitt tycke. även bättre driv. M.V.H Tommy |
|
| har själv en 535a e34,dock varken kört e34 eller e30,men jag är väldigt nöjd,är det v8an du siktar på eller 6an? | |
| jag skulle nog satsat på en e30... dock känns e34 lite säkrare | |
| jag hade nog satsat på en fin e30 | |
| valet är enkelt en 325:a e36 karossen | |
|
Skulle satsat på en 323 om det är E36 som avses. Skönt at kunna välja om man vill gasa eller segdra runt 800 rpm, det är svårare med 325-motorn. 323 drar betydligt mindre också enl hörsägen. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
| Går det att segdra med 328a också? Jag brukar försöka att inte segdra försöker hålla mig över 1500rpm | |
|
Ingen aning, har aldrig kört en 328. Det borde du väl veta om du har en? 323an i enkel-Vanos-utförande trivs i alla fall utmärkt med allt mellan 800-5500 varv, ligger inte ofta över 1500rpm i stadstrafik, det finns all kraft man behöver och lite till ändå. Skulle vara märkligt om samma motor, men tre deciliter större (2,5 kontra 2,8) skulle vara sämre på segdragning. Men konstigare saker har iofs hänt. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
Varför försöker du hålla dig över 1500 rpm? Mvh Johan |
|
| För att det känns som att jag segdrar bilen annars, fast det kanske bara jag som är van vid bilar med lägre NM... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.