AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.263

Uppdatera Proffessional stereon

120d
Någon som har uppgraderat sin stereo? Själv har jag prof stereon med hifi högtalare 8 högtalare totalt, alltså inga under stolarna. Tycker att det är ett väldigt klent ljud (har åkt Volvo tidigare).
Har någon uppdaterat på något vis antingen med orginal prylar eller andra? Tips mottages tacksamt
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Om du har hifi högtalarsystemet så ska det ju vara 10 högtalare varav 2 subwoofers under stolarna.

Mvh,
Fredde
120d
Jag har HI-FI högtalarsystem kod 676 Radio Professional kod 663.
Ska jag då ha subwoofers under stolarna?
Någon som kan svara med säkerhet?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ja (med säkerhet)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
subwoofers är kanske lite hårt marknadsfört när vi pratar om 2st 165mm element som drivs av vardera 40 ILS-watt.. inte konstigt att folk blir lite besvikna om de trodde hela bilen skulle skaka då det stod "subwoofers" i produktspecen :-)

vad vill du försbättra då?
bara mer bas? i så fall är enklast att in med en liten baslåda bak, parallellkopplad till högnivåutgångarna på slutsteget du har bakom vänster bakpanel i bagaget.
har 120d batteriet bak? i så fall är det ju hyffsat snabbt gjort.
120d
Var ut o tittade o lyssnade MYCKET noga o visst jag har ett par "woofers" under stolarna, men va fan det är ju ett skämt... HI-Fi system? Jag hade inte ens Volvos värsta i min S60 o jag kan tala om att det lät 100 gånger bättre. Grabbens Saab från 02 är en konsertsal jämfört med den här DUX radion....
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Har också kört s60 med mellananläggningen tror jag, mycket bra ljud. Men når jag testade hifi anläggningen i en 120 så tyckte jag att det var bra ljud med hyfsat tryck. Inget jättedunder dock men inte så mycket sämre än Volvons. Vad finns det för inställningsmöjligheter?

Mvh,

Fredde
120d
Det vanliga bas, diskant, balans och fader.
Volvo har dock mycket bra ljudsystem även i de "lägre" stegen. Körde S60 med mellanstereon förrut, och det är riktigt bra tryck i den för att vara standardmonterad stereo som dessutom inte kostar skjortan.

Audis standard stereon är oslagbara, mina HiFi är knockas av ljudet i våran A6.
More:
Håller med!
Min bil jag hade innan, A4 B7 -05, hade endast standardljud och den hade riktigt bra ljud i alla register. Min A3 SB's ljud upplevde jag också som väldigt bra.
Jag valde inte HIFI-högtalare rill min 120. Jag tänkte att, ruttnar jag på ljudet så uppgraderar jag hellre det själv i min etta. Professional-CD med MP3-spelning ångrar jag inte en sekund att jag tog, mycket smidigt.

Mvh,
/Wille
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Åkte u en 120 med hifistereon igen och måste säga att ljudet är klart godkänt för att vara fabriksmonterat. Om jag återigen jämför med volvo s60 så tycker jag att mellanregister och diskant var mer naturligt i bmwn. De låga frekvenserna var dock kraftigare i Volvon. Bmws är ok men lite tamare. Sen är det ju olika vad man vill ha. Får se när jag får min, vill jag ha tyngre bas så kanske det är läge att montera in en sub i skuffen. Batteriet sitter väl där dessutom. Min bil ska ha tillverkats i vecka så nu är det "bara" 1 månads logistik. Suck vad det är jobbigt att vänta. Man är som ett barn inför jul :)

Mvh,
Fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.