|
|
|
|---|---|
|
Woooowww!!!!! Det var det enda jag fick ur mig när jag såg den glänsande i Mr Cap:s skyltfönster i Uppsala. Den såg så jä****la fin att vilken bilägare som helst skulle nog unna sin bil en så'n lyxspa som min just hade fått. De hade till och med slipat bort och fixat små stenskott som jag så slarvigt målat över med lackstift, inga spår alls efter färgiläggningen. Vad kostade kalaset? 3500:- och lackskyddet skall tåla avfettningsmedel vilket enligt dem Ditec:s behandling inte tålde (vet ej om det är sant men ärligt talat så bryr jag mig inte, bumsen blänker tom bättre än när jag hämtade ut den från handlaren för första gången). Ha're //Dominik 'Respect is something one earns not get' | |
|
coolt -ridern- 525i 1990 24V |
|
Dino |
dominik kul att det gick bra , men behövde en så pass ny bil en sån recond ? M-MotorSport |
|
Dino>> Klart att en så pass ny bil behöver ett lackskydd, tog ut min pärla i november, "Mr Capade" den givetvis innan jag tog ut den. Hade inne den för efterbehandling och recond nu i veckan också. En riktig lackbehandling/efterbehandling och recond 2 ggr om året, så behöver man inte mer än att spola av den mellan varven i princip. // Ozz |
|
flounder |
Lack-skyddar min bil med Lahegas Bright guard för 1800:-. Kan absolut inte märka någon skillnad jämnfört med Mr.Cap´s skydd. Jag har testat det åxå. Nu kan jag göra polering och lackskydd 2 ggr per år för samma peng!! Blir kanon... |
Dino |
Ozz , men brukar inte bilar va redan lackskyddade o polerade o allt det där när man köper de ny eller ? för det hade jag för mig . Jag hade också faktiskt tänkt att lämna in min fast enbart på grund av stenskott som jag har fått under vintern som jag vill få bort. M-MotorSport |
| Dino: De kan få bilen blank och få bort många tvättrepor m.m men dem kan inte trolla. stenskott tar dem bort på samma sätt som vi andra. dvs genom att fylla i med stift. Vill du att det inte ska synas får du lacka om. | |
|
För de som bryr sig så tål ditec avfettning.. Dock så sliter det självklart mer på lackskyddet. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Dino: Kolla på Mr Cap´s hemsida, där beskriver de hur en ny bil har mellan 87-95 glansenheter och när den blir behandlad så får den "i många fall till väl över hundra"... www.mrcap.com eller www.ditec.se för att jämföra. //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
Mitt Mr Cap var verkningslöst efter första vintersäsongen. Då är jag vän av avfettning och högtryck. Kul att du blev nöjd med resultatet dominik, kolla lite tidigare inlägg från mig, hasso mfl så uttrycker vi våra erfarenheter kring livslängd mm på MR Capbehandlingar. Mvh Asken |
|
|
Dino>> Mr Cap rekommenderas av BMW, men en ny bil är inte lackbehandlad när den tas ut, det är upp till var och en att göra. Lite specialpris fick jag förvisso när jag tog ut min pärla. Har för mig att jag pyntade 2.200, en efterbehandling kostade 1419.- inkl moms. Efter att ha köpt 4 nya bilar som alla har lackbehandlats när dom har varit nya måste jag säga att dom blir betyligt lättare att hålla rena, och ytan som blir vid en lackbehandling blir mer tålig mot ex. stenskott. Hade Lahegas skydd på mina tre tidigare Fordar och jag märker ingen skillnad mot Mr Cap. Det enda är att det är bekvämare med Mr Cap eftersom dom finns i samma hus som Bilsalongen (BMW) i Skövde. // Ozz |
|
|
jag rullar med Asken här: Mr Cap hållbarhet är inte den bästa av min egen erfarenhet Ditec hållar jag på.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Köpte min 528 där på bilsalongen,Mrcap-behandlad:(( av förre ägaren före inbytet till 540-00.Det sämsta som hänt min bil iallafall,sedan för andra ha vilken uppfattning som helst.Eftersom jag sköter min bil och inte är lat,så rekomenderade MRCap medarbetaren i Skövde att jag skulle polera bort behandlingen för att kunna använda bilen på ett för mig normalt sätt. Därimot kan jag säga att Askans Ditec behandlade bil verkar vara ett mycket bättre alternativ,tittar man sedan på hans 740-95 som behandlades som ny.och sedan underhållits under åren med ditec så kan jag villigt erkänna att den behandling verkar vara väldigt bra om man inte kan eller orkar sköta poleringen själv. 740-95 ser fortfarande ut som "ny" i lacken. Men hur nöjd man blir är ju helt beroende på vilka krav man ställer,MR -cap var en väldsdel från mina krav iallafall. MVH Hasso |
|
Asken: ringde Mr Cap då jag behandlade för snart 18 månader sen då gick det inte att bara efterbehandla utan hela köret igen så nu blir det en ny test: En Bekants beant fuskar med rekond med 3Ms prylar och han är rätt hyffsad... vi får se hur resultataet blir... troligen prisvärt iaf.. |
|
|
Hejsan Till dags dato finns ej något "lackskydd" som ej går att tvätta bort! Allt beror på vad man använder att tvätta med, Mr cap är i många fall inte mycket bättre än vanligt Carnuba Vax, allt beror på hur du sköter ytan,och med vad du tvättar. Mvh Björn.N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.