AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
860

Hur göra min annons bättre

Hej,

Har försökt sälja min e36:a ganska länge nu, men ingen som hör av sig,

Vet inte om det är Priset som avskräcker , eller om det är automat lådan eller om annonsen på något sätt är för jobbig,

Jag vet inte men det kanske inte är e36 coupé säsong just nu ?

Har ni några tips på hur ja kan göra annonsen bättre?

Här är annonsen Länk
Kenzoo:

Tips hur en bra annons ska se ut, har länkat till den flera ggr

Länk
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag tyckte din annons såg bra ut. Hade jag letat e36 skulle jag varit intresserad.. Det är väl inte omöjligt att det blir mer sug efter bilen till våren.
lycka till ändå. :)
Visa användare
44
Mattepat
BMW 328i Coupe -97
Det är några saker som talar emot bilen i mina ögon.
NR1: Automat
NR2: Inget M-Paket
NR3: Priset är lite högt trots mycket bytt

Sen är det inte helt rätt säsong heller..

Missförstå mig inte men ovanstående saker är attraktiva för många....
Detta innebär automatiskt att bilen blir ointressant för mig och många andra :

"Inga konstigheter med bilen förutom Ac'n som inte kyler, (vet dock vad felet är)"

Om du vet vad felet är så är det väl bara att fixa det då. Jag ser framför mig en kostnad på minst 10tusen kronor när jag läser om defekt AC i en bilannons.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jag tycker annonsen var saklig och bra. För mig hade det kännts mer rakt på om du skrev vad som är trasigt på AC:n. Annonsen starre länkade till kanske passar nyare bilar. Den kändes väldigt genomarbetad. Annonsen på huset vi bor i var inte i närheten så bra genomarbetad :) Fakta kvarstår att säljaren fick mycket bättre espons och var helnöjd, trots att bilen var densamma. Troligen bra timpenning på den genomarbetningen ändå..

AE
Bra och informativ annons.

Jag skulle, som ovan inlägg påpekat, tagit bort kommentaren om AC:n helt och fixat felet.

Ta bort nybes och nyskatt ur rubriken. Rubriken skall vara informativ och bekrivande för objektet. Att bilen är skattad för och besiktigad förutsätts nästan.

Tidpunkten på året är väl lite fel, men inte avgörande.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ev. skriv när den är importerad varifrån så slipper folk fundera på varför du smusslar med det, när dom ser reg. skylten..

AE
Tack så mkt grabbar,

får updatera den loite,, tex skriva vad som är fel på kompressorn , samt när den importerades osv,,

tack ännu en ggn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.