|
|
|
|---|---|
|
Fram tror jag bestämt att det passar på min 325 -93 men bak? Om inte vad skiljer? Kan man bygga om? Är lättareatt få tag på riktiga banåkargrejor till M3... | |
|
Det passar nog inte på en vanlig, från en M! mvh, Figgeh~ |
|
|
Tror att det passar fram som sagt. Ngn som vet hur det är bak. Är givetvis medveten om att det inte är samma art nr osv men vad krävs för att montera? |
|
| Bak passar det , men fram passar det inte , du får ta fjäderben + kränghämmare för att det ska funka , fjäderns utformning skiljer. | |
|
Hur menar du? Fjäderbenet passar ju i spindeln fram (har m3 spindlar för bromsarnas skull) och krängningshämmaren är ju bara infästad i länkarmen så jag förstår inte hur det kan påverka? Vad spelar fjäderns utformning för roll? Är alla övertygade att det passar rakt av bak, både fjäder och stötdämpare? |
|
| Markus , fjädern är smalare , så den passar inte i skålarna på standar E36 , M-Benen har fästet för krängaren i benet , inte i bär armen | |
|
Krister: Om man använder hela benet från M3 så funkar det alltså? Jag menar att m3 har krängfästet i benet har väl ingen betydelse? Jag använder ju fortfarande krängfästet som sitter på min bil? Blir ju bara ett tomt fäste över liksom..? |
|
| Jo då funkar det , men jag skulle vilja påstå att det bästa är att ta den från M-3 + den bakre, så får du ett set som är anpassade för varandra, du kan även använda M3 fjäderbenslagring , så får du ökad caster ( fungerar endast med dom smalare fjädrarna ) | |
|
Tack Krister! Har justerbara H&R krängare så det går nog att komma rätt, hoppas jag. Ang fjäderdiameter så blir det höjdjusterbara coilovers med ställbara topplagringar så man kan justera som man vill. Hoppas du har rätt nu bara! :) |
|
|
Kan rekomedrera www.rejsa.nu finns några E36 or upplagda i byggtrådarna , där finns färdiga recept och mer råd om hjulvinklar , så kika där för mer info. + ett bra amerikanskt forum Länk |
|
|
Har redan en biltråd på rejsa. Tack för länken. Där finns nog en del att läsa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.