AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.036

Bluetooth fungerar bara delvis?

Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Min bluetooth och handsfree har fungerat ypperligt tills jag redigerade min telefonbok. Nu dyker endast en och en halv sida upp i navdisplayen när jag väljer directory. Jag kan alltså bara se de första telefonnummerna.
Jag har provat att göra en ny "pairing" men problemet kvarstår. Någon som har varit med om något liknande eller har ett förslag eller lösning på problemet?
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Ingen som har något förslag?
Bluetooth har varit uppe här, vet dock inte om det är något du har nytta av...
Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Hej Udo!

Nej jag hittade inget jag kunde använda mig av i länken ovan. Enheten fungerar så tillvida att jag kan ta emot samtal, ringa samtal på de namn i adressboken som dyker up i navin. Skall jag ringa några andra nummer får jag slå in dem manuellt via ratten på navin samtidigt som jag läser av nummerna från min telefon.
Problemet är alltså att jag bara får upp en och en halv sida på navin från min telefonbok. Vrider jag och försöker trycka fram nästa sida så går den bara tillbaka till föregående sida och så håller den på, alltså bara fram och tillbaka.
na
630
navi
BMW325xi -06
Tog du bort telefonen (Avpairade, eller vad man nu kallar det) från systemet i bilen innan du pairade in den igen?
Dvs fick du upp "paired devices deleted" innan du återigen pairade in telefonen?
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Jag gjorde i alla fall så att jag tog bort enheten från mobiltelefonen och pairade in den igen och det funkade inte. Men man skulle kanske ta bort den från systemet i bilen också? Hur gör man det?
na
630
navi
BMW325xi -06
Redigerat Utdrag ur instruktionsboken:
Deleting Devices
The pairing procedure must first be activated, and then the pairing button must again be depressed for an additional 10 seconds after the "Bluetooth Pairing" message is displayed, the message "paired devices deleted" is then displayed.
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Ok tack navi! Skall prova detta och återkommer med resultat!
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Provade "paired devices deleted" men det löste inte problemet ändå. Får fortfarande bara upp en och en halv sida på navin med telefonnummer och namn ur telefonens adressbok.
Fler teorier?
Tack för ett gott försök navi!
na
630
navi
BMW325xi -06
Vad är det för telefon?
Tänkte att det kanske kan bero på vilket märke och modell du har.
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Jag har en Ericsson k 750i som har fungerat ypperligt ända till jag ändrade i telefonens adressbok. Om detta är en tillfällighet vet jag ej men eftersom det har fungerat bra tidigare så är det nog inte det.

Fortsätt gärna fundera och ge förslag! :-)
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Återuppväcker den här tråden i hopp om att någon kan hjälpa mig.
Efter en tids användande så har jag lite mer info att komma med. Nu på sistone så har allt börjat fungera "nästan" normalt. Jag får åtminstone upp telefonboken i sin helhet på navdisplayen numera.
Dock verkar det som någon form av glappkontakt eller liknande. Signal mellan bil och telefon verkar hela tiden med jämna intervall koppla upp och koppla ner. Är det så att jag med handsfreen (bluetooth) ringer eller tar emot samtal så fungerar allt hela tiden så länge jag håller samtalet igång. Så fort telefonen inte används så fortsätter det at koppla upp/ner. Märker det på telefonen att belysningen i telefonen går igång när kontakt upprättas.

Någon som har en idé? Kanske kolla upp alla kopplingar som har med bluetooth att göra?
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Det finns en "energisparfunktion" för bluetoth som man kan bocka för i min P990. Det kanske är den som gör att kopplingen går upp och ned??

/Touchdown
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Hej, jag har exakt samma problem med att den kopplar upp och ner hela tiden. Jag har aktiverat och avaktiverat telefonen massa gånger utan resultat.

Mvh Ingo
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Jaha då är vi två med samma problem! Måste ju i så fall finnas fler och förhoppningsvis någon som vet hur man kommer till rätta med det!

Touchdown tack för tipset men energisparfunktionen är ej aktiverad.

Hoppas någon här på forumet kan råda mig och Ingo!
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Min sparfunktion är inte heller aktiverad. Jag ska testa med en annan telefon idag och se om det gör någon skillnad.
En annan tanke som slog mig var att min har börjat krångla ni den vevan det vart kallt ute, kan ju vara en tillfällighet?

Guebo: Har du eftermonterad Ipod kabelhärva från IceLink? Nu var det iofs länge sedan jag moterade den, men tänkte om den kunde påverka?

Mvh Ingo
Gu
124
Guebo
330d Touring -04
Jag har åtminsone inte monterat något sådant. Har ägte bilen ett halvår så jag vet ej vad förre ägaren har gjort. Dock fungerade allt perfekt till för ett par månader sedan. Då kunde jag endast se 1 1/2 sida på adressboken. Nu har felet bättrat sig något och jag kan se hela adressboken så länge jag är uppkopplad. Upp och nedkoppling går i jämn frekvens, nästan som om det är styrt. Mycket mystiskt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.