AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
629

Cartrade!

fa
9
falken
BMW z3 2,8-99
Angående cartrade så skulle jag aldrig sätta min
fot där!! Jag ringde till dom angående en m3:a -97
9200 mil som dom har, fick regnumret och kollade denna
med ... och det kom fram att den hade får två år sedan
(2000) gått ca 14000 mil och nu 9200 mil!!! Jag ringde upp till dom och berättade detta för dom och de svarade så här! Då säljer vi väl bilen till någon annan!!!

Hur seriöst är detta!
Ja det låter helt sjukt! Sånt här ger ju hela branschen dåligt rykte. Snart tror hela sveriges befolkning att alla importerade bilar är skruvade. Inte så konstigt att importbilar har dåligt rykte! Dessa ufon drar ju skit över oss andra ärliga bil entusiaster.

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Ja det låter helt sjukt! Sånt här ger ju hela branschen dåligt rykte. Snart tror hela sveriges befolkning att alla importerade bilar är skruvade. Inte så konstigt att importbilar har dåligt rykte! Dessa ufon drar ju skit över oss andra ärliga bil entusiaster.

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
va där och tittade när jag letade M3 och fick inte något seriöst intryck...

---> M POWER <---
jag har också sett den M3:an, och det var ju sliten ut också, bla blästrad i fronten! den såg lika illa ut som min gamla 19000 milars 325:a på strålkastarglasen. det värsta är att det finns ännu sämre bilar på marknaden....
min M3 -95 hade gått 7200 mil när jag sålde den -00. då var den nästan i nyskick. det tycker jag definitivt man kan kräva av en 9000-milare också.
det är verkligen trist att bilarna påm marknaden oftast inte är fina. jag kollade tex på en M3 -97 på BMW uppe i Luleå i helgen, och den var verkligen inte fin heller. trots 250 papp på prislappen....//Mvh Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nja kräva nyskick på en bil som är 5 år gammal och gått 9000+ mil (säkert inte mjuka mil). Den enda gången bilen är i nyskick är när den är ny förstår inte folk det som slänger sig med den termen hela tiden?
NÄSTAN nyskick!
för mig innebär det i princip osliten inredning, inga småbucklor eller repor, måttligt med bläster på fronten och fälgar utan skador. M3:an vi diskuterar såg ju verkligen ut att ha gått 20000 mil, vilket den troligen gjort också. någon annan som har kollat på den?
jag är verkligen kräsen när det gäller skick, men då är jag ju också beredd att pröjsa för det!
för mig är en BMW M-bil en entusiastbil, inte ett transportmedel....

Mvh Johan
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nästan nyskick är när man har kört kanske 200mil med den. Det är helt oundivikligt om man kört 10,000mil att i stort sätt inte ha en enda liten repa på bilen. Sen vet har jag inte sett den här m3an du pratar om men jag utgår ifrån att den inte var så fräsh.

Man kan kräva bra skick men vill man ha nyskick ska man köpa en nybil. Sen kan man inte vara helt säker. En bil kan vara omlackad osv räknas det som nyskick då? Men visst ska man lägga kanske 250tkr på en begagnad bil så ska man nog fan vara lite kräsen kan jag hålla med om!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.