|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man säga? Länk Litet "fakta" utdrag ur "artikeln" ;-) "BANAN Banan Nürburgring, som är drygt 5 kilometer lång, byggdes på 1920-talet. När det inte pågår lopp på banan får vem som helst köra – för en kostnad av 19 euro. Snabbast runt banan har Michael Schumacher varit. 2004 körde han ett varv på 1 minut och 29 sekunder. Nürburgring har ofta kallats världens farligaste racerbana och den delen som Mikael Persbrandt kraschade på, nordslingan, går under smeknamnet ”Det gröna helvetet”. " | |
| Precis som vanligt är sosse-blaskan full av faktafel och lögner. Ingen överraskning precis... | |
|
Det är ju inte direkt fel uppgifter men reportern har definitivt svårt att skilja på nord och gp-slingan! =) Lite kul att nordslingan skulle vara en del av banan. Ganska stor del får man isf säga xD |
|
|
Vilken bansträckning är 5km, är det gamla sydslingan? ;) Som Lind skriver, liten mix av fakta (kompromiss if you will) mellan olika slingor som gör läsaren mer förrvirrad än lärd. Kanontidning det där, inte bra på något, bara lagom :D Mvh, /Wille |
|
|
Det kan ju för tusan inte vara olagligt att köra med bilen på bana hur obesiktad den än är?? Möjligen har han kört bilen dit med körförbud, men det vet man ju ingenting om. Tycker det är en anklagande ton genom hela artikeln helt i onödan! --- Min bil: Länk |
|
|
Nordslingan är klassad som allmän väg, således måste bilen/bågen vara besiktad. Mvh, /Wille |
|
|
Det är delvis korrekt att vem som helst får köra hur som helst. Hur många har vågat ta beslutet att köra ett eller flera varv runt den banan däremot? Många som kör runt den banan har lång erfarenhet av fordonsframförande i hög hastighet och ett gediget intresse. Samtidigt är det väl först när en krock inträffat det skrivs något om den banan i Svensk press? Det vore riktigt kul att se reportern skriva ett inslag efter att ha åkt ett varv på ringen själv. Här är ett exempel på hur det kan vara Länk Detta reportage skrevs av en reporter som åkt banan och därför kanske förmedlar sin upplevelse inifrån. Fordon får framföras på avlyst område och en enkel fordonstransport sysslar t ex eurotransport med. Jantelagen är inte uppbyggande direkt. Samtidigt är få medvetna om dess existens.... Mvh Asken |
|
|
WilleW/Asken: Blir förvirrad - vad gäller på just Nürburgring? Är det inte inhägnat område där man kör på egen risk avskilt från allmänn trafik? --- Min bil: Länk |
|
|
WilleW: Syftar du på att alla tyska vägar är numrerade? Det är ju avlyst och inhägnad samt de debiterar varje fordon som åker. I detta fallet med artikeln är det ju Persbrandts bekymmer hur han hanterar skadan och kostnaden för det uppkomna olycksfallet. Inte nationens bekymmer. Det var det som var min poäng. |
|
|
Det är så man kan spy när man läser skiten. Är så trött på journalister som hela tiden måste trycka ner andra människor, men det säljs naturligtvis lösnummer på sådan smörja. "Persbrans svarta vecka" //Stefan |
|
|
Asken: Ja det stämmer, de debeterar fordon som åker in. Dock klassas N-ring som allmän, enkelriktad, väg med "tull"-avgift, se under rubriken "Nordschleife public access" :Länk AB-artikeln lämnar, som alla redan konstaterat, mycket att önska i informationsväg. Om det var under "icke"-turistvarvsaktiga förhållanden så är det kanske inte så relevant om den är besiktad eller ej? Jag vet för lite för att kunna uttala mig kring ringens olika bestämmelser. Det sorgligaste är inte att det skrivs liknande artiklar om "kändisar", utan att det finns en stor skara människor som köper dessa lösnummer p.g.a. "fyndiga" rubriker :( Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.