|
|
|
|---|---|
|
Vilket trim till 335i coupe med automatlåda ? Maxvrid som "rekomenderas" /J | |
|
Jarra: Under följande länk kan du läsa mer om trim till 335iA. Länk |
|
|
Jepp jag har kikat på de 22 sidorna. Finns ju några leveranrörer av trim....... Svårt att göra en summering på vilket trim som är att föredra till automatlådan. Är det någon som kör med trimmat och automat? /J |
|
|
Min bil har haft KCR sedan -01 jag tog bort den nu veckan. Den rök en hel del. Men automatlådan har aldrig krånglat! Nu vill jag själv trimma med chip och har läst om olika chip på forumet. Alla skriver så olika och alla är så säkra på det de skriver, så det är svårt att förlita sig på andra. Många säger att lådan inte klarar så mycket vrid och en del säger att den gör! Jag ska nog prova Svensk motoroptimering. För tyvärr blir det att man måste prova. |
|
|
Jarra: Du får räkna med att det tar 500-1000mil innan bilen är inkörd ordentligt och lämnar sin fulla kapacitet. Ett oljebyte vid 200-300 mil är aldrig fel. Shell 99-oktan är billigaste trimmet som finns på marknaden. Jag har en 850:a som blivit genomgången individuellt via turbocenter.se. Det är klockrent om man funderar i de riktningarna och är kräsen. Mvh Asken |
|
|
ok, jag ligger lågt ett tag till. Bilen har gått 380 mil nu, dags för ett oljebyte alltså. Annars grymt nöjd med bilen, vilken kvalite !!!! Ett lyckopiller i plåtförpackning !!!!!!!!! /J |
|
|
Jarra: Hartge säljer en ECU reflash som håller sig inom ramarna för vad automaten klarar enligt pappret, vilket är 450Nm. SAM Bilmode är återförsäljare för denna. Annars har du Turbo Tuner som också ligger i samma effektområde. De mest avancerade trimmen är Procede och XEDE. Dessa kan du ställa in själv efter hur du vill ha dem, med Procede kan du exempelvis välja hur mycket kraft du vill ha vid olika varvtal. Dessa ger dock med de råaste inställningarna en bra bit över 500Nm vilket inte är bra enligt BMW. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.