|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt mig en i det närmaste fullutrustad 535i -92. Försökte igår lägga in önskad stolsinställning på minnesplats 1. Har även en A4 utrustad med elstolar/minne och gjorde på samma sätt som jag gör i den. 1. Justera till önskad position 2. Tryck in Memory och kort därefter knapp 1, håll både nedtryckta samtidigt i några sek. 3. Klart Men det funkade ju inte alls tyvärr, provade ett otal kombinationer av knapptryckningar utan framgång - och någon instruktionsbok till bilen har jag inte.. Så - hur gör man? | |
|
På min E39 gör man så här: 1. Ställ in önskat stolsläge 2. Tryck på memory 3. tryck på önskad plats, t.ex. 1 Alltså, håll inte in memory och 1:an samtidigt... Bör vara likadant på E34a... Min bil Länk |
|
|
Så är det även på e46. BMW CS #5206 |
|
|
Ok - tackar för svaren! Vill minnas att jag provade den variant du beskriver - dvs först memory sedan 1, men direkt jag tryckte på 1 så började det surra och stolen ställde in sig i det tidigare inprogramerade 1-läget. Men nu vet jag hur det ska göras iaf - får försöka igen! Kan ju hända att minnesfunktionen kajkat ur också - är ju ingen ny bil precis. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.