|
|
|
|---|---|
|
Kan någon förklara de olika stegen för att öka effekten.vad är bästa och billigaste trimmet utan att byta upp sig till en M3.vad ger mest för pengarna.vad är enklast??? mangen | |
|
Det beror helt på hur mkt du vill få ut ur bilen osv osv. Har du tänkt dig några få hästar finns där många alternativ. Men ska du pressa ut mer häst än en M3 orginal, så räkna med att det blir dyrare än att köpa en M3. Men det finns olika alternativ, du kan ju välja alla? :) ¤M50-insug från en 325i. ¤Extraktor grenrör. ¤Sportavgassystem med race-kattar. ¤(öppet filter med dragen bra luft + avskärmning) ¤Chippning + mappning. sen kan du slänga i en turbo/kompressor om du vill också. Sök lite det finns hur många trådar som helst. Välkommen föresten! mvh, Figgeh~ |
|
|
tack för inlägget!Har faktiskt bokat en tid för chippning den25:e. 20 hk skulle det ge,vi får väll se.Han varnade för öppet luftfilter,det kan tydligen skada luftmassemätaren. finnst det nån som har erfarenhet av det.Det här med insug från en 325i låter spännande.Är det mycket jobb att fixa det?? mangen |
|
|
manuell låda lär väl kapa några sekunder till 100. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
nån sekund skulle det stå. men tydligen var det inte mer än ca 0.5. men det är ändå rätt mkt jämnfört med traditionellt trim. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
Det kan skada LMM'n om du gör på "fel sätt". Köp ett bra filter med avskärmning och dragen BRA luft och olja det inte för lite och inte för mkt :) mvh, Figgeh~ |
|
|
Jag kan ha fel men jag vill minnas att man kan chippa lådan också för snabbare växlingar osv! Mvh Danne |
|
|
yes,jag testar med chippningen först sen tar jag tag med luften.Och filter med komplett avskärmning finns väl.Och bra luft är det lika med ren luft? mangen |
|
|
kall framförallt. du kan inte göra den så mkt renare än vad den är. se till att filtret är rent och det är LAGOM mkt olja, dvs inte sprejja ner den toltalt. sen avskärmar du ordentligt, och drar rör från fronten så den suger i kall luft. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
jag noterar och hoppas påen"kall"vinter//tack för tipset/\/\ mvh mange mangen |
|
|
chippa lådan? Du kan ju montera ett "short shift" som det kallas och då kan du justera in hur långa eller korta växlingsläge du vill ha mellan växlarna =) mvh, Figgeh~ |
|
| Figge jag ser det som att han har automatlåda!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.