|
|
|
|---|---|
|
Testade gasa ut bilen lite här i helgen, fick upp den i dyra 230 på mätare (233. Men trodde att det skulle göra mer på mätaren iallafall, har sportlufts filter men något sådant ger ju inget, kan det vara däcken på 215/45-17 som segar ner den. Nog för att man sälla håller sådana farter. Men undra om det kan vara något tjall på den /Nicke | |
|
Om dina nuvarande hjul har större rullningsomkrets än original så visar mätaren mindre och vice versa. Länk |
|
|
Min pärla har jag kört 240km/h flera ggr både med org däck, sen även med 235/40-17. Inte nån större skillnad tycker jag! Livet börjar efter 200km/h sickan |
|
323E21terror |
Jag vet en del E36or som presterade 245km/h med originalfälgar, och samma bilar gick bara upp till 230km/h med 17". Rent teoretiskt så kommer mätaren att visa mindre om du går upp från 15" till 17", men det kan bli fråga om andra aspekter som kommer in. Mätaren kan visa mindre av två anledningar eller båda samtidigt, större rullomkrets kan ge en bil som är tröttare och inte orkar varva ur samt färre rullade varv/tidsenhet=lägre utslag på mätaren (km/h) farten är min drog |
323E21terror |
Man får inte glömma att däckens profil är mycket avgörande och det är möjligt att få samma rullomkrets med 15" som 17" om man har ballongprofil på 15" och bladprofil på 17" farten är min drog |
|
Min gör också bara lite över 230 , har haft uppe den i 240 en gång men det var i nerförsbacke. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| 323e31terror: Japps 245 med original hjul. | |
| ...min standard E36 323i (1997) med 16" 205/55 (Continental)klarer uten problemer 235 km/t med god autobahn kvalitet. | |
|
jag har kört 245km/h flera ggr med 225/40-18 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.