|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken lyder har som sagt haft en e36 325 91:a. efter en relativt hård körning så började det ryka i coupen och lite därefter började det flamma upp vid vxl spaks damasken , körde som ett psyk i hopp om att hitta en brandsläckare hittade en å släkte skiten dock inte i tid hela interiören förstörd. nu till min fråga: VARFÖR brann det tänkte om nån varit med om nåt liknade kan det varit att kattarna blivit för varma men antar att de inte ska göra så bilen brinner upp.. som tur var hade ja halvförs. och gillade bilen starkt så ja funderar på en 93;As coupe denna gång men vart lite avskräkt efter detta då ja fick 3:e graden bränskada på handen också Dooh-.( huvvedumt) förövrigt kostar en 2 kg pulversläckare 400 kr och ett tips är att införskaffa en sådan i förebyggande syfte så man slipper köra omkring i en brinnande bil ;) | |
|
Ett tips är att hoppa ur bilen nästa gång det börjar brinna innan något illa händer :).. Blev de mycket kvar utav bilen? Isf kan kanske du kan undersöka den lite? |
|
|
lider med dig, brännskador är aldrig roligt... Hade nog struntar i bilen och hoppat ut, en bil är aldrig värd skador av denna graden, sen kanske någon förbipasserande haft brandsläckare...? Har alltid haft brandsläckare i min bil och båt för att kunna hjälpa andra och mig själv. varför det brann? tja samma sak hände med min FIAT för länge sedan, men det var en kortslutning. Annars kanske någon typ av isolering lossnar och lagt sig mot växellådan? Den brukar bli rätt varm vid hård körning. //Bjerser |
|
|
Skulle tro att isoleringen i kardantunneln lossat o lagt sig på avgassystemet. Vet du om skyddena fanns kvar till katalysatorerna? om de är borta o något ramlar ner på dem så är ju risken väldigt stor att det börjar brinna! Hoppas att du kan få tag på en ny pärla igen! |
|
| kan mkt väl va så. men bilen va skitfin fullutrustad å ja gav 20000 med 17 tums m fälgar :P så det känns lite surt då man skaffat ett sånt kap men som sagt vissa ska straffas extra hårt ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.