|
|
|
|---|---|
|
Tja har en liten fundering ! Vid eventuell överladning av V12an pallar luftmängdmätan av att jag trycker igenom dom? vad tror ni?? Mvh Pål | |
|
tror inte det funkar nå bra. är juh inte det värsta i världen att flytta dom så du suger igenom istället. en twinturbokonvertering av v12an är juh inget litet projekt, så då är nog det där en baggis. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
Känner/kännde en som hade byggt om en V12 helt o hållet. Från 2v/cyl till 4v/cyl, twin turbo o det kostade honnom 500000kr(!) med inköp av motor, mod av växällådat till 6vxl(vad dom nu heter) osv men han gjorte allt själv. Luftmängdmätarn är kan bekymer pga värmen o den kommer att ge felaktig data till styr enheten så det krävs omprogramering. Vore det inte enklare med komperssor??? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Finns ju redan ett antal dubbelturbobyggen så titta på dom (sök här på forumet), jag tror inte det är något större problem att trycka genom LMM. Men man måste ju förstås mappa efteråt, men det bör man väl göra efter kompressormatning också. /Mats J |
|
|
Tror det er en i Norge som har bygget en 5-serie (E34) med V12 og twin turbo, noe mer vet jeg ikke... |
|
|
Låter ju inte som de enklaste att göra:S men funkar de så VILKEN motor:d Varför inte stoppa i något annat t ex 5l M5 V8:an:P When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Vilken fantast det måste varit som byggde motor för 500´! Det är en fin linje mellan genialitet och galenskap..:) AE |
|
|
Haha undrar just vad den nya fina V10:an kostar löst, garanterat mindre än 500 k iaf =)) Fast vilket kul projekt... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
För att ett sådant projekt ska bli/fungera bra måste man givetvis montera en justerbar motorstyrning och då använder man inga LMM. Finns en babiljon olika fabrikat, själv förespråkar jag VEMS. Men, rent generellt, så GÅR det att trycka genom LMM. Jag skulle dock välja att sätta den på sugsidan. Vore dock synd om ett sådant projekt skulle stupa på att man snålar in på motorstyrningen, som ju är grunden... --- Going sideways. |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
du kan ju kanske kolla in den här Länk |
|
Min bil i länken :-) Varför trycka genom dom? -Verkar dumt, bara att sätta dom på sugsidan. Sen är nog luftmängdsmätaren det minsta problemet i sammanhanget..... *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Länk *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Några till: Länk Länk Länk Och min: Länk Börjar få grenrören klara nu(har hållit på kanske 3veckor med dom), men har inte uppdaterat tråden på länge, har stått stilla hela sommaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.