|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har en original navi på en 535ia 1997 som slutat fungera pga nedsläckningen av analoga tv signalen tv är just helt meningslöst att ha i bilen ... Har någon hitat en lösning på detta och hur skulle vara mkt intressant samt lite på bilder hur man kan koppla in digital box i bilen UPPSKATTAR SNABBA SVAR JAG HÅLLER PÅ ATT SÄLA BILEN | |
|
finns ett mektips har jag för mig. |
|
|
begriper inte riktigt varför det är så intressant när du ändå ska sälja bilen?. finns väl ingen direkt anledning att lägga ner tid och energi på det där då. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
Jag kör med bmw org digitalmottagare+extra starka bmw org tv-förstärkare.. Har kanonbild på alla kanaler (tv-spärr borttagen) Länk |
|
|
Hej hur gör man för att ta bort (tv-spärr) eller finns de företag som gör de Har en x5 |
|
| Sök med orden "BMW" och "tv-frei" på www.ebay.de | |
|
hur mycke kostar bmw orginal digital motagare och hur kopplar man dett länka gärna med tips |
|
| Bmw tar ca 12500 kr men köp på Ebay istället...Jag köpte min splitterny för 666 euro | |
| mihsto: Hybridmottagaren är bolt-on. Ur med den gamla och in med den nya. | |
| Hej igen finns de någon som vet om det finns företag här i sverige som kan ta bort tv-spärr | |
| det e mkt bättre med en tv-free kabel | |
| Hej igen finns de någon som vet om det finns företag här i sverige som kan ta bort tv-spärr eller om dom har tv-free kabel | |
|
Du kan ta bort TV spärren själv med hjälp av NavCoder, finns att hämta på X5world.com Kostar 20€ för en licens. Allt du behöver är ett I-bus interface att koppla in mot bilen som kostar ca 50Skr att löda ihop. ritning till detta ligger i NavCoder filen. Har själv tagit bort TV spärren + aktiverat VR funktionen! //Tobmag |
|
|
Hej Tobmag är de not du kan hjälpa mej med mot betalning |
|
|
Tre frågor, till tobmag och Bianca. 1. Vad ær det før extra starka original BMW TV-førstærkare (antennførstærkare antar jag att du menar?) Nummer och namn, vilka bilar sitter de original på och passar de till min -99 740iL? Kostnad? 2. Vad ær VR funktion? 3. Varfør ær en TV-fri kabel bættre? I min nya digitalbox så kodades TV-spærren bort innan den levererades till mig. Den enda spærr som finns nu ær att man inte kan se på text-TV nær billen rullar, vilket inte kænns så himla surt, men visst hade det fått funka det med før passageraren fram kanske vill læsa text-TV medan jag kør. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
65248362532=tv-förstärkare 1st vänster 65248362533=tv-förstärkare 1st höger jag kan se på text-tv under färd.... det är digitala tv-förstärkare..dom som sitter org är analoga.. (tror jag) |
|
| Dessa tv-förstärkare är starkare....för den digitala sändningen... | |
|
X54,6; Visst kan jag det men lämnar inga som helst garantier! Om du vill ha hjälp ta det via PM i stället Dr Tinnitus; 2) VR = Voice Recognition (röst styrning av telefon plus navi) finns med om du har Bluetooth i bilen 3) Om den nu är omkodad så kan jag nog inte få bort spärren för textTV heller //Tobmag |
|
|
tobmag: kan du förklara mer om VR? Jag har på min 530 utrustningen Röststyrning vilket fungerar men bara på tyska. Enligt uppgift så behöver man byta hårdvara för att gå det på engelska. På min M5 så har jag ingen röststyrning men det är väl inget som går att aktivera utan att man har hårdvara för detta eller är VR något annat? Båda bilarna har navi och telefon dock inte Bluetooth. ___ //Ulf |
|
|
Bianca. Tack før reservdelsnumrena, men har du något hum om vad de rackarna kostar styck och hur bøkiga de ær att byta? Passar kontaktstycken m.m.? tobmag. Ok det var røststyrning som var VR. Jodå jag har det i min bil, men ingen blåtand då dte væl inte var riktigt påtænkt månad 12 1998 då bilen tillverkades :-) Text-TV funkar kalas på min bil nær jag står still, men så fort jag kør øver 4 km/h så blir det en blå skærm med en text som sæger typ "fyyy inte glo på text-TV nær du kør, før din sækerhets skull" :-) Hade ju varit trevligt att slippa den blå skylten och kunna se text-TV under færd, æven om det inte ær livsviktigt. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
dom passar rakt av... Dom gick nog på 1000 kr för båda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.