AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
436

Sälja M5:an och köpa 320 Touring -96 -->

Vad tycker ni? Känns tungt att behöva byta bil också har äntligen fått ordning på bilen, så den går verkligen jätte fint nu. Men den drar lite soppa, försäkringen kostar en del...

En 320 är ju inte lika dyr i försäkring och bränsle, och det är ju praktisk också med touring, plus att det är ju en fin bil om man köper en med M-paket...

Men frågan är ju hur man ska göra...

Patrik L
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag anser att E36:an inte är den mest kvalitetsinnehållande BMW'n som tillverkats...
Och 320 är inte speciellt rolig heller.Ger ingen "kick" att sukta efter.Nu skriver jag så här pga att du nu äger en M5:a och risken blir överhängande att du tycker 320 blir VÄLDIGT segt.
Kolla efter 328 isf.
Detta är mina funderingar..

Mvh Janne.
Patrik L: Måste också sälja min pga behovet av kombi. Men jag ska faktiskt byta märke. Ska köpa en S4 Avant i stället. Har personligen aldrig riktigt gillat BMW:s kombibilar. Men smaken är som baken. Ska i allafall bli kul att testa ett nytt märke, även om det svider lite att erkänna det.

Lycka till!

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Jag förstår till fullo att man kan tycka det är dyrt att åka M5. Min fick gå till förmån för en 318is. Jag tyckte jag släpade runt 400kg för mycket bil överallt.
Det är inte samma körglädje nu, men jag tankar bara varannan vecka nu mot ett par gånger i veckan med M5:an. Till viss del beror det förstås på att jag inte tar en sväng extra bara för att njuta av bilen nu.

Jag har fått kommentarer i båda riktningarna. Många förstår en när man börjar prata kostnader i M5-ägandet.
Håller med dig Mäkinen, man får tanka gämt, och det är trist i längden...men det är en underbar bil, skulle haft lite mer lön, men den är tung också, hade en e36 318 innan och den är ju betydligt lättare och billigare men den hade ju bara 113 hk, 318is är ju ett bättre val...

Mäkinen har du märkt skillnad i kvalite på inredning mm tyckte min e36 va plastig om jag gämför med tex 325ic e36 och M5...

Patrik L
Visst märks det att inredningen inte kostat lika mycket i 318 som i M5:an, men det gör mig inget. Den känns väl ihopsatt om man jämför med kollegornas Mondeo och Volvo, bland annat.
Plasten bakom ratten känns inte speciellt bra, men jag får väl hålla mig i ratten istället.
Är val lika bra att hålla i ratten :-)
Sen är ju frågan om man ska skaffa en 320 (bra pris) eller en 323, 328 (lite dyrare men går bättre) tror nog på en 320 i längden, vill man kan man ju alltid byta motor till en 2.8 el liknande kanske en 3.0 också....kostar inte mycket helt klart billig trimmning...

Patrik L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.