|
|
|
|---|---|
BMW 528 |
Bultcirkel 5/120....passar det E36 /316-94 ? BMW Entusiast |
|
Ja det gör den men du måste även ha koll på ET (inpressning av fälgen) ///BMW - Was sonst! |
|
|
Och om det rör sig om icke BMW-fälgar även navhålet på ø72,5mm.. AE |
|
|
ET (inpressningsdjup tror jag det heter/kallas) ska vara 42, så fälgar från t.ex 5 & 7-serien passar inte (dem har ET 20). Fälgarna kommer då att komma för långt ut, däcken kommer alltså ta i skärmarna. En del jänkar-märken (t.ex cheva) har samma bultmönster, men då är det alltså ET och centrumhålet som du får se efter så det passar. |
|
BMW 528 |
Ok.....jag var inte tydlig nog på såvis att jag inte nämnde att det gällde plåtfälg med vinterdäck från E28. BMW Entusiast |
| Nä,de kommer inte passa någe bra alls...för stor skillnad på inpressningen. | |
|
Dom kommer med all sannolikhet att passa utan att ta i skärmkanterna om det är et20. Grundar detta på egen erfarenhet. Mvh Anton |
|
BMW 528 |
Tack för svar.....återkommer när jag provat. BMW Entusiast |
|
Även om det inte tar i, så kommer styrgeometrin att bli felaktig. Huruvida det märks eller ej har jag inte provat.. AE |
|
|
Om nu det är org hjul till e28 så har dessa 14tum så det blir nog bra trångt på e36. Jag har däremot åkt med e34 på e36 det gick bra,har även åkt med gamla TRX i 390 blev riktigt fett. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
15" hade jag på vinterdäcken på min E36 och mindre än så går inte över frambromsarna. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.