|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Dessa kollade jag på och såg att de hade visst chromad grill - var hittar man sådan? Länk Länk Nu vill jag inte ha det kitet som man klistrar över befintlig svart sådan utan en, liksom till E38an, chromegrill. Måste passa på att fråga ang bateriet i min E38. Stendött, går inte ens igång med startkablar så jag ska köpa nytt. Det sitter i ett 88Ah men står i instruktionsboken att man ska ha ett 90Ah. Vad gäller? Tacksam för svar! |
| Vet inte om det kanske är mindre i 740 men i min 750 är det på 110AH. Monterat o klart på bmw strax över 1600kr. | |
|
Om jag inte minns fel hade de senare årsmodellerna av 750i E32 denna kromgrill, borde finnas på BMW arr köpa med andra ord BMW CS #5139 |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Tackar J.L, får väl kolla med dem på BMW. De står inte högt i kurs hos mig när jag fick lämna in 750in på ett backjobb igen men ingen annan tar ju in BMWdelar så... Ang batteriet blev det ett TUDOR 88Ah och det kändes som om bilen skulle explodera när den gick igång. Allt tutade, pep och hade lite cirkus för sig. Efter första starten gick bilen in i getriebnotprogramm, andra starten så var den fri från felkoder men tickade något så fruktansvärt att man blev lite rädd. Den fick stå på tomgång en bra stund och sen bort lugnt mot motorvägen. Lyssnade efter tickandet innan jag körde ut och det hade ju minskat men inte försvunnit och sen bar det av i 120 blås. Sen efter ett tag var det helt borta och bilen är numera igen precis som den var innan jag ställde av den. Varför ska den behöva uppföra sig så illa? Min 750 dör tittsomtätt och den klarar sig med startkablar och sen håller den ett par veckor till, men E38an hade verkligen bekymmer innan den ville bli normal igen. 735an(E23) stod still utomhus i ett år och när kompisen fick tummarna loss startade vi den med hjälp av hans volvo 240 och den hoppade igång fint som om den alltid hade varit igång och sen körde vi den lugnt ett tag för att rensa rören därefter och har aldrig haft startproblem efter det. Säger då det, man bygger inte bilar längre som man gjorde förr... |
|
Stämmer det som J.L skriver, jag har bytt på min: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag hade sådan men lackade allt som blänkte med svart sprayfärg :) Det tyckte jag blev snyggare men sedan kom ett rådjur och sabbade den grillen. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.