AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
873

Övernattning

Th
77
ThePuc
528i -96
Hej,

Det börjar dra ihop sig till den årliga vansinnesfärden ner till sydliga breddgrader (nåja, någon månad kvar). Man skulle ju kunna hinna ner till medelhavet på en dag om inte det vore för alla icke-Beemers på vägarna. Nu är det som det är så det tar två dagar, vilket innebär att en övernattning är oundviklig. Tänkte höra med ärade Forumet om ni kunde dela med er av era övernattningstips, antingen länkar på nätet eller självupplevda övernattningar.

Jag brukar bara köra in i närmaste by när klockan är kring 19:00 och hitta ett ställe. Men då blir det varierande kvalitet och pris. Dock hittar man sina pärlor ibland och här har jag min:

Söder om Nurnberg, avfart 55 kör man mot Allersberg. Alldeles i närhet av avfarten ligger en lite by som heter Göggelsbuch am Rothsee med ett mycket bra Gasthaus. Två rum inkl. frukost kostade förra året 140 DM. Kanonställe. Här kommer fullständiga uppgifter:
Gasthof Endres
Göggelsbuch am Rothsee
Göggelbucher Hauptstrasse 27
90584 Allersberg
Tel: 09174/817 eller 09174/9052

Låt tipsen hagla...

ThePuc
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej!
Du kan väl sova i din Beemer nu. Eller tar kopplingen för stor plats? :-)

Mvh

/NP
Th
77
ThePuc
528i -96
Finns det nå't filter man kan aktivera så att meddelanden från vissa signaturer inte visas? :-)

ThePuc
Gör som jag: koppla in bilens klimaautomatik till datorn och aktivera sedan AUC-betrieb (= das System erkennt Schadestoffe...) Vips så plockas NP:s "Schadestoffe"-inlägg bort. Sanna mina ord!

;-) He he he...

Gör det med stil.
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Ausgarius: Det är ju ThePuc vi ska få bort!!
Han pratar illa om automatägare, sen går du på den enkla och vill få bort mig.
Självdestruktion kallar jag det.:-))

Han tycker inte om dig heller!!! HALÅÅÅÅÅ! När jag är borta vill han få bort dig. Så funkar parasiter.

Mvh

/NP
Sorry NP, då tar vi och filtrerar bort ThePuc (automat-iskt) istället... ;-)

Gör det med stil.
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Du Ausgarius vad står "S" för i "iAS"?

Superschöne eller? :-)

Mvh

/NP
Th
77
ThePuc
528i -96
Kan inte ni två loosers starta en egen tråd och beundra er inbördes. Försöker få in lite semestertips, vilket är viktigare än den bekräftelse ni två söker. :-)

ThePuc
NP: S:et står för Steptronic.
ThePuc: Jag ska ordna fram några trevliga tips på Gasthofs i Tyskland. Återkommer i det ärendet. Fast... då startar vi väl upp en ny tråd så att andra slipper se dessa inlägg, he he.

Gör det med stil.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har du testat att använda www.shellgeostar.com ?
En helt suverän söktjänst. Är också intresserad av fina Gasthaus, främst i norra Tyskland eller närheten av Nürburgring (till nästa års F1-lopp:).
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Länk

eller

Länk
Nära ringen?? då kan jag rekomendera Kasierech ca 20 km från ringen billig och bra, höjdar hotel med kanaon käk!!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Ausgarius
Det var väldigt fyndigt av dig (S=steptronic). Skall du inte lägga in ett K för katalysator oxå ;-)
//Marin
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Haha då börjar det likna 80 talets bilar!
Det räckte inte med bagageluckan för att skriva ut allt. Airbag*4, ABS, ASC+T,CD,Klima...:-).

Eller Mitsubishi EVO V Tommi Mäkkinen Edition. :-)

Mvh

/NP
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Det finns hotellpaket inkl. båtresa från 800:- Kolla på scandlines hemsida.
Th
77
ThePuc
528i -96
Charlie_don: Har gjort det tidigare år, men de har höjt priserna varje år. I år har de överträffat sig själva. De har höjt priset på Mövenpick i Kassel med 100%. Från ca 800 till ca 1600. Därav beslutet att spola det alternativet.

Det finns billigare alternativ på Scandlines, men förutom att det har blivit dyrare, så får man inte glömma att parkeringsavgift och frukost tillkommer. Inte billigt!

Mvh,

ThePuc
På mina sidor om ringen har jag petat ner lite adresser som ni kan ha glädje av om ni skall ner där.

Länk

Surfa in på beam.at/bimmer
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Frukost ingår, kollade precis. 815:- för båtresan fram o tillbaka + en natt. Vill man sova på vägen tillbaka kostar det 325:- till. Det är allt. Hotellet ligger i Rostock.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.