|
|
|
|---|---|
|
Länk Ok:en e lite rostiga och tråkiga. Tänkte "piffa" till dem lite som tjejen säger. Nu är jag lite osäker på färgen. De som sitter var guld från början. Jag e lite sugen på Röd men tror att det kan se lite töntigt ut med tanke på färgen på lacken. Kanske silver? Vad tycker ni? | |
|
Ja mht. att din 330 är röd så skulle jag satsat på svart eler silver. Röd kan vara snyggt men då ska det vara samma nyans som lacken annars kan det se biligt ut tror jag. Jag har alltid haft silvriga ok på mina bilar (svart, lila och nu blå). Jag penslar dom med Hammarlack och det funkar bäst tycker jag. Dags för en ny runda färg under vinteravställningen ;) Lycka till! Mvh Jimmy Länk |
|
|
Varför inte pippigul! Funkar till vilken lack som helst i stort sett tycker jag. Annars svarta, svart och rött är svårslaget faktiskt. Mvh /Andreas |
|
|
Rött i samma nyans som bilen om det går. Annars ska du ha svart. Silver o rött går inte ihop |
|
|
Vilken färg som helst, förutom röd och kawasakigrön typ... Svart hammarlack... ger lite 'lyster' i dem... lr mörkgrå // Erik |
|
|
Silver eller svart! Rött=Stora flerkolvsok annars blir det wannabee-varning. |
|
| Sidensvart, avger värme bäst. | |
| Har silverfärgade på mina Brembisar, tycker själv att det ser snyggt ut. | |
|
Vad du än gör så använd INTE hammarlack. Det är silikon i den färgen. Och om du t e x får en skada på ena framskärmen. Så ska en lackerare lacka om den, så kan det bli lite knepigare för att du har använt hammarlack. Silikonsmitta är inte att leka med. Sväng in hos en riktig färghandlare (och då menar jag rostskyddsfärger, gärna Tikkurila). Och fråga dom vad du ska använda, jag skulle rekomendera en Temadur 20 (tikkurilas sortiment har den). Det är en sidenmatt polyuretanfärg med rostskydd i. Med den är det bara att slipa av oken lite, torka rent och måla på. Färgen har bra vidhäftning, den håller bra och den innehåller inte silikon. Jag har varit färghandlare, och jag kanske låter lite petig. ;-) Men jag avråder dig starkt till att använda hammarlack. MVH Morgan. |
|
|
Svart eller samma rödfärg som bilen skulle jag satsa på. Silverfärgade smälter ihop med fälgar/bromsskiva och ger inte direkt något intryck. |
|
|
Champangefärgade såklart:) Länk www.seastreamsgarage.com |
|
|
På en vit bil då? Har kört med silver i sommar, och tror jag ska ta å byta till svart?! Ej rött, det är för uppenbart.... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
tycker att du skall ha svart om du vill vara lite diskret men som sagt föurt så skulle ju pippigul vara riktigt coolt och definitift lite racing över det. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Jag har gjort rent bromsoken från rost med hjälp av elektrolys=fungerar kanon... Och nu funderar jag på, man kan förkoppra saker med elektrolys också, kopparförgade bromsok, skulle det vara något? Det avger värme skitbra, sen är det nästan ingen annan som har det?! "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
Plus att det skyddar från rost "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.