|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E30 316-89 och letar begagnade dubbdäck. Det finns inga? Vet någon om det finns andra standardfälgars bultmönster som passar, från något annat märke el modell alltså? Jag har totalt utslitna 175/65/14-däck nu. Fyra bulthål. Tacksam för alla alternativ jag kan leta efter i annonserna. Ett annat problem: Det är ett jävla oljud från bakvagnen (inte hjullager el bromsar) jag tror det kommer från kardanstången eftersom det uppstår när man snurrar på bakhjulen och låter exakt likadant när vilket av hjulen man snurrar på. Ljudet är som värst kring ca 70-80 knutar och avtar sedan något. Jag har noterat en oljeläcka någonstans vid övergången växellåda/kardanstång. Ska man fylla olja i karnan eller? Diffoljan bak är kollad, nivån var ok. Tacksam för svar! /jens | |
|
Här finns lite bultcirklar att jämföra: Länk Opels 4-bultsfälgar är i närheten, men navhålet är för litet. Gamla dubbdäck värt namnet har jag också letat efter på blocket utan resultat. Är det något att ha får man betala nypris, så jag har beställt nya. Oljan kommer från axeltätningen i växellådan så det är i den du skall kolla nivån. I kardanstången finns bara vanlig luft. Ljudet kommer nog från diffen eller stödlagret på kardanstången om bromsar och hjullager är ok. AE |
|
|
Hjul från en del (äldre) Golfar skall passa rakt på E30... ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
VW Caddy 4-bult passar 100% ... ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.