|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 525 Tds - 93 Har bytt diesel pump, ställverk och nyrenoverade spridare på bilen men den svart ryker och blöddrar och går knappt på tomgång. när man ger gas pådrag så lägger diesel pumpen av helt och insprutningslampan tänds, när man släpper ner bilen på tomgång så går motorn igen. har kollat alla givare och även felkoder. inget verkar fel. någon som kan gissa vad det kan vara?? en linje ja är inne på är chippet! ett sånt här som sitter inbyggt. kan det strula tro? är det någon som vet om man måste koda om boxen om ja skulle köpa en box från skroten? lite frågor som ja skulle vara tacksam för svar på... | |
|
Allt tyder på att han inte får luft, eller att något är helt åt h-e. Säker på att det inte finns några trasor in i insuget? Sitter alla spridarrör rätt? Det går att sätt dom fel utan våld! Dessutom går motorn rätt bra även om du har 3 av 6 rör i fel spridare. Har egen erfarenhet på det ena och det andra :) När du är 100 på mekaniska så kan du börja labba med elektroniken. E.L. |
|
|
den verkar få in luft i systemet av någon orsak eftersom spridarlampan tänds( filterhuset, slangar mellan spridarna, skitpumpen där bak etc) står pumpen verkligen rätt eller?. vad gäller rätt koppling av spridarrören så finns det på min hemsida hur det ska vara draget. Länk min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
hmmm... bilen är inlämmnad hos en diesel firma. den gubben är mycket omtalad och duktig. han renoverade pumpen och spridarna åt mig. sedan felsökte han den också. han har varit lös med pumpen och kört den i testbänken och allt var i sin ordning. har bytt luft och diesel filter samt att ja har rengjort tanken och silen bak. allt tyder på att det blir för högt tryck i pump huset på dieselpumpen för när man skruvar upp reduceringen till return och startar igen så går den bra i 5 km kanske..... men om ja beställer en box från skrot. är det bara att plugga in och köra eller måste ja koda bilen??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.