|
|
|
|---|---|
|
BMW 528 E39 -99 Har precis bytt skivor och klossar både fram och bak, den bakre givaren var nersliten så bromslampan hade börjat lysa. Tyvärr slocknade inte lampan efter byte av givare både fram och bak. BMW tipsade om att jag kunde ta bort minuspolen i 16 minuter så kunde den släckas men det hjälpte inte. Åkte in till BMW somtestade och sa att de inte kunde se felet men att det troligtvis var fel på främre givaren så jag var inne på mekonomen där jag köpte givaren och fick prova en ny men tyvärr med samma resultat. Hur stor är chansen att 2st givare är sönder, det måste vara något annat. Har någon något tips eller kanske har varit med om samma sak? Tacksam för hjälp. Peter :-) | |
| Prova det här. Lägg tändningsnyckel i läge 1 i minst 30 sekunder utan att starta bilen, då raderas felregistreringen i minnesbanken. Och bromslampan slocknar när bilen startas på normalt vis | |
|
Testade det men det fungerade inte. Kan man kolla om givare fungerar på någon sätt? Ohm-mäta den? Om man"kortsluter" kontakten som siter i bilen, släcks lampan då eler hur fungerar systemet? Peter :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.