AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.011

Frågor ang. Bmw 330d (204hk)

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Hej!
Går i funderingar att köpa en bmw 330d.
äger idag en volvo s60 2,5T, så undrar lite hur skillnaden kommer bli mellan dessa bilar.

Hur mycket ligger era försäkingar på ungefär? dyra reservdelar? skatt?
Några speciella årmodeller man skall akta sig för? kända fel?

Sen undrar jag lite över utrustning som man bör ha?

Ett grund krav om jag köper en bil är att den ska va utrustad med den bästa stereon. Vad heter den till bmw 3-serien.
Såg någon med harman kardon, är de den som gäller då?

Med vänliga hälsnar
Tobias
Visa användare
163
Marc-X
Z8 E52 -01
330daT RME Individual -02
Styr UNDAN Harmann / Kardon!!

///M

BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap...
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Min erfarenhet av BMW och deras stereos är att de har ingen (möjligvis de allra nyaste) stereo som machar volvos orginalmonterade system sedan några år tillbaka...

// Erik
co
161
coleburn
335i Sedan -09
"Ett grund krav om jag köper en bil är att den ska va utrustad med den bästa stereon."

Hmm...i allmänhet brukar ju folk som är intresserade av bra stereoljud slita ut allting som är original, och lägga dit de prylar som de vill ha.
På samma sätt gör ju datorintresserade med sina datorer, och väghållningsintresserade bilköpare i sina val av bilar/chassiesättning...bara för att ge några liknelser.

Det bästa skulle alltså vara att få tag i en bil med 'sämsta' stereon...pruta ordentligt pga att ett av dina krav är bra stereo...och sen köpa en ny anläggning för mellanskillnaden i prutning (ok, du kanske får lägga till en slant ytterligare för att få bra ljud).

== It takes a lot of knowledge to really mess something up ==
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.