|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett litet bekymmer med ett konstigt ljud bakifrån bilen. Det liksom snurrar och desto fortare man kör deto snabbare blir ljudet. Har kollat lite på andra inlägg och tror att det är ett hjullager som spökar. Någon som har haft liknande problem? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk | |
ASA racing |
Det kan lika gärna vara däcken som låter, om de närmar sig slutet? (lågt däckmönster) Om du drar snabbt med handen över däckmönstret, så känner du om det finns (högre & lägre) klackar. Det är dessa ojämna klackar som får däcket att sjunga. Mina förra Hangkook sjöng så högt att det ej var möjligt att tala i bilen. Det morrade från hjulen, olika högt i olika farter. Det försvann så fort jag bytte däck. |
| Alla har vi nog drabbats av detta minst en gång iallafall. Blir ljudet annorlunda om du svänger? | |
|
ASA Racing: Jag tror inte att det är däcken de är relativt fina. DeWa: Jag tror inte det har inte kollat så noga på det. Men om det låter annorlunda vad innebär det då? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| Om ljudet avtar/försvinner helt vid högersväng brukar det vara höger hjullager som tackat för sig och vice versa. | |
|
Ett tips. Kolla att handbromsen är inte för dålig eller "besiktning spännd" Hörde snurrande ljud från båda bakhjulen på min ny köpta e36. Då hade tidigare ägaren spännt handbromsen inför besiktning. Värd att kolla. poq123 |
|
|
Den är ny parkeringsbromsen så jag vet inte. Dessutom låter den ifrån höger/mitten, ingenting ifrån vänster. Vill gärna komma underfund med detta! MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
Ingen om vet säkert? MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| Har själv det här problemet på min 525:a. Ljudet kommer här också ifrån höger/mitten, men ingenting ifrån vänster. Ljudet uppstår för mig när man kör över 120km/h. Första gången jag hörde det så trodde jag att det var något som lossnat och skrapade i asfalten! Men icke, vet inte vad det är bara att det inte låter bra. Ska också testa några av tipsen ovan och se om det hjälper något. | |
|
Det är irriterande. Men vårt ljud uppkommer tydligast vid 60-80 km/h sen dämpar vindbruset det mesta. Är mest rädd för att något kan gå riktigt snett när man är ute och kör. MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
| Om du vill utesluta att det är däcken som spökar, kan du ju testa med ett par andra däck (vinterdäck eller nåt). Dina systom låter definitivt som hjullager. | |
|
Okej, tack för snabba svar. Hoppas det är ett hjullager, hade varit värre om det hade varit en drivaxel eller diffen :P MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.