|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Denna ser väl ganska fin ut, läcker färg dock inga inredningsbilder... Kanske skulle man överge tanken på Golf V6 4Mortion, och satsa på en riktig bil i vinter?? Länk | |
| Det är sjukt sköna bilar.. o bra på vintern oxo, bensinvärmaren e ett stort plus riktigt kalla vinterdagar... Bli inte förvånad om du inte vill använda 530:n nå mer. ;) Enda dåliga e väl bensinförbrukningen, min ligger på 1.35 blandad körning. | |
|
Klockren vinterbil:) En Bilstein Enginge Flush i kombination med Shell 99-oktan minskar förbrukningen med minst 1dl/mil. Prova själva.... Mvh Asken |
|
|
Hehe, det där med "riktig vinterbil" vart väl lite ironi i. Även om dom inte gör bort sig med en uppsättning bra dubbisar... Men jag tycker det ser ut som en ganska välskött -96:a. Importerad av nuvarande ägare -05. Vad skulle vara ett skäligt pris på denna kärra, om allt är som det ska?? MVH Jocke. |
|
| Jag tycker priset är absolut helt ok.Mycket bil för pengarna.Som sakt kolla upp historiken nogrant o läs begagnatguiden o sedan lycka till... | |
|
Jocke Arvidsson: Nej faktiskt inte. en man som kan köra sin bil på rätt sätt tar ju sig också fram därefter. Är det för dåligt väder, varför försöka ge sig på naturlagarna?:) Priset är okej men för guds skull lämna in den på ett proffesionellt test först. Det kostar nån tusenlapp men med det som protokoll kanske du kan hitta brister för 15-25kkr som bara en fackman hittar. Underbara bilar men det krävs att de underhålls på löpande basis och att ägaren har råd&intresse att göra detta. Annars får köpare betala det den föregående försummat... Lycka till! Mvh Asken |
|
Scheckheft |
Hej På bilderna ser bilen rätt ok ut. Första frågorna:oljepumpsbultarna kollade, oljan i vxllådan bytt? Som Asken skriver - lämna in för test. Sedan gör ägaren "stor" sak av att bilen är en Individual. Men vad är Individual på denna bil? Mvh Scheckheft |
alain |
95-09-12, tolv år gamal, tio år i Tyskland, 17.000 mil. kolla upp det med BMW om det stämmer med miltal, isf har du hitat en riktid pärla om allting fungerar som det ska och den är underbar även som vinterbil. Lycka till. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Tjena. Nä, miltalet verkar vara lite väl bra för att vara sant... Men som sagt, bilen ser fin ut. Och vad som är individual kan jag inte se?? Sorrentoblå, var det en tillgänlig lack på E38? Har aldrig sett någon tidigare... MVH Jocke. |
|
| Tjena. Om bilen är välvårdad, välutrustad och går mycket bra dessutom ligger de väldigt lågt i pris tycker ni då milen spelar så stor roll de ska ju enligt alla kunna gå väldigt långt om de sköts är det inte bättre att kolla efter en i bra skick än att stirra sig blind på om den är skruvad eller ej? | |
| Ja, det är ju frågan... Men fan vet om man skullle tycka om att köra runt i en som kanske rullat 29 tusen. Men ett M-test är ju en bit på vägen. Fast jag är med på hur du tänker... | |
Scheckheft |
Hej Sorrentoblå ingick i E38:ans sortiment mellan 94 - 98. Mvh Scheckheft |
|
Köpte min när den rullat 24000. Kollade upp den, och den hade gått långt i tyskland på autobahn innan den togs in till Sverige. Jag kör den iofs bara på vintern, på sommaren har jag en annan kärra, den som ser mitt nick kanske kan gissa vad det är. Nu har den rullat 26000, och det enda jag lagt ut är en trasig vattenpump. Om bilen "känns" stabil, köp den. Det här är riktiga kvalitetsvagnar. Helt suveränt ljuvliga farkoster.. :) Jag var lite på "g" med en M5:a i stället för E38:n på vintern, men det stöp... 740:n är suveränt mysig i kupen. Även om den inte är lika snabb som en M5 är den faktiskt mer "ombonad" och skön. Mina 5 öre.. |
|
|
Mm, håller med även om bmw 740 är bland det skönaste bilar som byggts är det lite att ta i att kalla det en bra vinterbil.. Förra vintern stod jag parkerad i ca 3 graders nedförslut (väääldigt svag lutning) med en bil framför. Det var bara att skotta fram cykeln, helt omöjligt att backa bilen. Kan tillägga att jag hade 16" dubbade vinterdäck. Sedan är ju elektroniken det enda som räddar bilen från att vara totalt livsfarlig ute på "stora" vägarna dessutom, bakhjulsdrivet och mycket vridmoment är ju inte världens mest lyckade kombination på halt vinterväglag.. Men visst åker man bra :) ---- Rasen nicht reisen |
|
|
Ang. 7-serien som vinterbil så kan jag bara säga att jag hellre väljer min 740-E32 framför vilken framhjusldriven bil som helst. Fulltankad med 100 liter, med sin långa hjulbas och höga vikt samt bra dubbdäck och den tuffar stabilt fram som ett lok på våra isiga saltfria vägar även utan antispin som min saknar. ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
det verkar va en bra bil till det priset i alla fall... den skulle ja köpt =) har ju en likadan så =) C.Eggen |
|
|
Har försökt ringa säljaren massa gånger, men den verkar såld? Någon här som handlade? |
|
|
Kan bara instämma med att E38:a med bra vinterdäck är en utmärkt Vinterbil. Den enda bil genom alla år som varit bättre är min X5:a. Makalöst stabil och framförallt tydlig i sina signaler till föraren. Sedan är det som Asken skriver,,,,ibland måste man ge sig för naturlagarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.