|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Nu har jag fått ur all luft i systemet och nålen står prick 12 hela tiden, bytt bromsar gjorde jag me lika bra! Så nu är den hyffsad iordning för sommaren, ska bara rulla in i bes. näst nästa fredag. Får väll se vad dom hittar för nått kul, oftast så gör dom ju d :-) Känns riktigt gött o dra ur den ordentligt igen efter vintervilan o renoveringen:-) Mvh Henke |
|
|
btw, tycker det verkar lite krångligt detdär med servoolja vilken sort som ska användas o.s.v. Vad är det som gäller, det är ganska lite i behållaren o behöver fyllar på? Mvh Henke |
|
|
Ingen som kan tala om vad som gäller? Är det ATF eller CHF olja som jag ska ha?, färgen som jag har i nu är typ svart/grå/grön......riktigt skumt! Mvh Henke |
|
|
Ingen som har nått tips?, bara o rensa ur o hälla i ATF olja eller?. Misstänker att det är den oljan jag skall ha? Mvh Henke |
|
|
Brukar stå på locket vilket det skall vara. Är bilen svensksåld? Bytte själv olja för ett tag sedan och den var precis som du beskriver den grå grön. Och jag bytte med chf kostade runt 130:- på bmw vilket för övrigt nog är det lättaste stället att få tag på den. Efter bytet kunde jag ana något lättare styrning. Lycka till Jocke |
|
|
Står inget på locket och ja, den är import!. Det konstiga är att jag ringde bmw och dom sa att jag ska använda ATF olja, CHF användes inte på dom äldre bilarna?! Men när jag söker här på forumet verkar det som att det är chf jag skall använda? Hehe, delade meningar kring detta :-) Men det viktigaste måste väll ändå vara att jag inte blandar dom eller?, så om jag täpper ur det jag har nu o häller i ny röd atf olja så borde väll det funka. Den oljan är ju lite tjockare så det borde väll t.o.m vara bättre då det är en gammal bil med gammla packningar? Mvh Henke |
|
| Jag har ATF olja i min det står även på locket | |
|
Tja. Okej, då byter jag mitt till ATF olja lika bra. Känns som att BMW borde veta vad dom talar om också så. Mvh Henke |
|
|
Så, nu är servooljan bytt och jag kom precis hem från besiktningen. Men gubbarna där tyckte att handbromsen var för dålig :-( På tal om något helt annat, men fy faaan va det kan skilja på försäkringspriser på dom olika bolagen. Ringde runt lite nu o tecknade en ny hos trygghansa där jag fick ner kostnaden med 6 tusen per år! Mvh Henke |
|
|
det kan skilja välldigt mycket, jag hadde trygghansa men bytte till salusansvar dom va mycket billigare. //Chippen |
|
|
Jag har ringt dom också, men trygghansa blev billigare för min del. Någon som vet vad det är för slang som går under termostathuset sen upp till insugsspjället typ och där in i en "anslutning" på sidan som också vevhusventilationen också går in i?. Vad är det som dom ska ha gemensamt om jag får fråga?. Verkar ju asknepigt enligt min mening. Spricker den anslutningen så forsar det ju glykol in i vevhuset som sedan forsar ner i ventilkåpan? Mvh Henke |
|
|
Hej igen! Har kört ca:10 mil nu efter renoveringen o allt är frid o fröjd. En ventiljustering är det som gäller nu tror jag, tickar lite väl mkt. Men jag ser att det är lite olja vid toppackningen, skall se om det är olja som kommit ut därifrån eller om det är gammal olja som runnit ner. Men iallfall, går det efterdra bultarna till toppen?, eller ska man det? Mvh Henke |
|
|
det borde inte behövas för dom dras ju först med moment och sen grader 2ggr så den borde inte läcka..har inte läst hela tråden men du hade inga sprickor va? mvh J "alla vill leva länge, men ingen vill bli gammal" |
|
|
mm, precis. Jag drog dom 30nm, sen 90grader o 90grader igen. Men det verkar ju ändå som att det läcker ut ur packningen? Men jag ska kolla på det imorn så jag inte säger för mkt, kanske som sagt är gammal olja som runnit ner. Mvh Henke |
|
|
Hello igen! Kom fram till att det var gammal olja som runnit lite från ventilkåpan. Monterade den gammla för att jag ska ställa in ventilerna, så den håller väll inte så tätt tydligen. Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.