|
|
|
|---|---|
|
Min bmw m3 funkar perfekt när det gäller däcktrycksgivarsystemet. Men jag har en fråga som jag tror handlar om spöken eller ufon nergrävda i gatan :). När jag söndagskör till jobbet i lagom hastighet, (ingen lek eller varma eller kalla däck eller liknande) så varnar min bil för fallande däcktryck på EXAKT samma ställe varje dag. Alltså jag menar EXAKT samma ställe på på exakt samma gata varje dag, helt sjukt. Har försökt söka med hittar inget liknande någon stans. Tacksam för svar eller hjälp med att gräva upp en STOR gata för att leta efter ufon i backen som spökar med min bil. :) | |
|
ingen som vet vad det beror på?? ingen som varit med om liknande..? |
|
|
Sätter en fena på att det ligger en starkt belastad kabel just där under vägen. Hur fungerar däcktrycksfunktionen rent tekniskt? Mäter den inte "bara" hastighets skillnaden mellan de fyra hjulen? Låter konstigt minst sagt. =) |
|
|
har oxå haft en sådan teori. måste nästan ligga nåt därunder och spöka. ingen i göteborg som har likandan bil som mig och kan köra norrleden mot volvo lastvagnar... och när du passerar sista infarten till volvo PV.. så ljuder den.. |
|
|
Kan du ge en bättre beskrivning på var du menar så kanske jag kan ta en sväng dit i helgen! Leta fram positionen på eniro eller google, jag hittar inte så bra i volvo-land... :) |
|
|
Lat: N 57º 43' 42.95" Long: E 11º 52' 14.61" GPS koordinater :) |
|
| Great! Nu har jag en anledning att åka till Hissing Island också! :) Tar en sväng på lördag om inget oväntat inträffar. | |
|
På min finns inga sensorer i fälgarna iaf., det är abs/antisladd-systemet som känner om något hjul tappar lufttryck och rullar anorlunda, när jag köpte nya däck varnade den några gånger efter ungefär samma sträcka men nu varnar den inte mer, däckfirman förklarade detta för mig (Däckia). Har du bytt däck nyligen? /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Nej micke. Allt är som det skall och det är endast på detta ställe som systemet varnar... Däcken och trycket är perfekt.. Skumt nog. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.