|
|
|
|---|---|
|
Har precis inköpt mig en Bmw 320 E21 -81 . Tänkte, va skrämmer man upp en sådan motor med ? Vad börjar man med & vart får man tag på grejerna ? Mvh | |
|
trimkam och dubbla weber och vips har du 120 - 130 hk och är ca 5000 - 10000:- fattigare Köp begagnat, tex på blocket, autopower mm /Anders C |
|
|
Det går dock inte att besiktiga. Bara så du vet. Din motor är bara en 1,8 så ett byte till en 2,0 bottendel från en 320 före -79 eller en 2002 ger endel. --- Going sideways. |
|
|
Jag var visst lite otydlig ser jag. Ingen större idé att endast byta till större bottendel. Men i kombination med kam och DCOE gasare som Anders C föreslår så ger det endel. Bara gasarna ger riktigt stor skillnad på en i övrigt orörd originalmotor och toppat med en argare kam och hårdare ventilfjädrar blir det riktigt kul. Avgas orkar jag inte ens nämna, det är ju självklart. --- Going sideways. |
|
|
Lite mer besiktninsbart borde ju det bli om man byter hela motorn till en m10b20 från en 320i från 77 - 78, dvs 125 hk, k-jet. mild trimkam på det ger ytterligare 10 hk. /Anders C |
|
|
eller gör som jag gjorde med min -76:as 320 Länk |
|
|
Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.