|
|
|
|---|---|
|
Jag la upp en tråd här för inte så länge sen. Har i varje fall ett stycke BMW 03.a 318. Just nu ligger mätaren på ca: 7830mil. Har ca 170mil kvar att köra innan det är dax för en Service, troligtvis oljeservice. Dock vet jag ej exakt vilken servicepunkt jag befinner mig.... Bilen har blivit servad korrekt sedan tidigare... Eftersom jag inte har boken framför mig så kan jag inte säga bomsäkert när den gjordes. Ungefär såhär ser de ut i boken om jag inte minns helt fel på ett ungefär. Service gjord 2000mil, Service gjord 4000mil, Service gjord 6000.... bilen börjar närma sig 8k mil och indikatorn visar att det är ungefär 170mil kvar tills service. Frågan är allså. Vad heter denna service punkt som kommer ske runt 8000mil och på ett ungefär vad är riktpriset på denna service? mvh majid | |
|
Bör väl bli INSP II. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| kostar? | |
|
Som Micke säger Insp II. De kommer i ordningen Oil - Insp I - oil - Insp II. Det ser ganska tätt ut mellan servicarna med tanke på att det borde vara Long-life intervall på en -03:a. Den skall grunda sig på 2500lit förbukat bränsle, men du verkar ha haft en mer milbaserad service vilket troligen bara är positivt då den är tätare. En Insp.II borde kosta ca 5-6000:- men det kan skilja lite mellan olika verkstäder. AE |
|
|
Ursäkta jag tänkte fel, var ut till bilen och kolla i handsfacket där all dokumentation finns, bläddrade i serviceboken och såg följande. Oilservice gjord INSP 1 Gjord ? Antagligen oilservice nu... Indikatorn visar oilservice. Allså två servisar är gjorda hitils.. |
|
|
Japp, då är det en oljeservice. DÅ byts olja+filter och kupéfiltret. Då stämmer det bättre med long-lifeintervallet också. AE |
|
| ok tackar, skönt att höra! | |
|
och så en trevligt följdfråga... om man lämnar in bilen hos en aktoriserad bmw firma för oljeservice, finns det nå möjligthet att man typ står bredvid när dem utför en oljeservice eller kan man vänta typ i nån väntsal.... Undrar bara eftersom det vore trevligt att kolla vad dem gör samt på vilket sätt arbetet genomförs. mvh majid idris |
|
|
Det där är nog väldigt olika, en del gillar inte alls att ha någon hängande över axeln. Bara att fråga på verkstan där du ska serva. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.