|
|
|
|---|---|
|
har ett rost hål i golvet och tänkte höra med er vart man kan lämna in den? hu ser plåten ut där. det är en e30 och hålet är på vänster sida av kopplingspedalen, vid hälen där man vilar foten. vad är det för plåt, hu många lager plåt etc? Mvh Timmy | |
|
Jag var förbi en plåtfirma/lackfirma i högdalen ang ett svetsjobb i min sparklåda. Han ville ha 1500 kr för det sa han. Jag tror dock det är billigare att svetsa golvet då inte är lika "synligt". Tror det bara är ekonomiplåt ett lager. Nummret till firman är iaf 08-995001. |
|
|
Det ända jag är rädd för är att vissa verkstäder kanske inte får bort exakt all rost där så det börjar rosta igen... det borde väl kosta ungefär samma peng överallt hoppas jag tack tack |
|
| Det blir förstås dyrare att svetsa synlig ytterplåt, där det tvunget ska svetsas kant i kant, spacklas, kulörmatchas osv! I underredet behövs ju inga såna finesser. | |
| Annars kan du ju sitta och hålla utkik längst vägarna när du åker, det brukar sitta lite skyltar här och där typ "rost lagning" och ett telenummer. Jag har försökt ringa på sånna nummer men då har dom varit nedlagda. Annars kan du ju bara åka förbi nån verkstad, nästan vilken som helst, som kan tros ha en svets och fråga vad dom ska ha för ha. Har du ingen polare som jobbar som mek eller på nån firma där dom har svets? | |
|
ja har svets själv faktist men inget garage... brorsan är plåt/lackerare men jobbar ej som det plus att vi itne har nånstans att vara... jag kan själv svetsa bara att jag vill ha det bekvämt o lämna in skitet.. plus att det är kallt ute :S vi får se hur det blir.. och vart får man tag i plåt isåfall? Mvh Timmy |
|
|
Har du hål i golvet behöver du troligtvis laga mycket mera för att inte rosten ska komma tillbaka. Oftast är det hål i torpedväggen upp till diket där tokarna sitter/friskluften tas in, det är det vattnet som rinner ner på golvet så det rostar. För att hitta hålen måste man riva ut mattan mm, och för att laga det seriöst, riva ut instrumentpanelen, säkringsdosan, broms servot mm. |
|
| nja.. golvet är ur.. det var så jag upptäckte hålet... hålet är lättåtkomligt och man kommer åt under bilen.. men som sagt vet inte hur mkt rosten har växt så får ta o kolla på detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.