AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.354

Äntligen dags att hämta min 330i!

be
276
bewing77
330i Sedan -08
Imorgon vid den här tiden har jag förhoppningsvis ett förnöjt leende på läpparna, för imorgon, efter lunch, bär det av för att hämta min nya 330i. Har varit en lång väntan, speciellt senaste veckan, då jag visste att den kom till handlaren för en vecka sedan. Nu är jag som ett barn kvällen före julafton, tror knappt jag kommer kunna sova inatt.

Ska försöka posta bilder snarast!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Man får gratulera till det nya åket...
Mo
47
Moffe
325xi Touring -07
Hoppas du kan sova! :-)
be
276
bewing77
330i Sedan -08
35 mil på mätaren nu sedan igår eftermiddag och jag säger bara jäklar va nöjd jag är! Den nya motorn för -08 är otroligt trevlig, all min tveksamhet om att köpa 330 istället för 335 är som bortblåst. Bilen har sportchassi och 18" hjul, så att den beter sig mycket bra när man pressar den på småvägarna är ingen överraskning (men likväl väldigt trevligt). Att den dock är väldigt komfortabel på motorvägen är ingen nackdel. Vet inte om det är jag som är okänslig, men jag upplever inga problem med RFT-däcken ännu. Visst, den är inte silkesmjuk och knäpptyst, men det är inte värre än vad man kan förvänta sig med chassit och lågprofil.

Kan hittils inte komma på något jag ogillar.. möjligen CDV då, åtminstone när man vill komma iväg snabbt från rödljusen. Kommer bli mycket svårt att låta bli att varva den till rödmarkeringen som manualen rekomenderar i början.. ljudet är ju bara så beroendeframkallande.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det verkar som om de senaste Run Flat däcken är bättre än de tidigare generationerna.

Stort Grattis till den nya bilen, 330i är en mycket trevlig modell!!!
Grattis! Jag vet hur Du känner Dig. Min 325:a har nu 88 mil på mätaren sen leveransen i Torsdags:)

Jag kan säkert läsa det i en annan tråd men dra gärna specen på bilen för mig.

Grattis än en gång.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Grattis!! 3.0:an är en riktigt trevlig spis!!

Jag kan instämma att senaste generationen RFT är ljusår bättre än den första. Hade den första på min E91 (17") och har den senaste på min E60 (18"), spårigheten och bullret är borta!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Stort grattis till nya pärlan.
Håller med om att RFT-däcken är mycket bättre nu, klart mer sportigare än vanliga däck när man kör på bana eller kurviga småvägar.

//Stefan
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Tack.

Två trådar tror jag till och med du kan läsa specen i Continental, men tredje gången gilt heter det väl ;)

330i Sedan
Alpinvit
Terra läder
162-fälgar
Comfort-paket
Dynamic-paket
Komfortöppning
Larm
Isofix
Logic 7
USB-anslutning
Dragkrok
Svankstöd
Förvaringspaket

Känner mig nöjd med mina options. Komfortöppning känns lite udda, man vill gärna sträcka ner handen i fickan och trycka på knappen, men så kommer man på att det inte behövs. USB-funkar bra, men är lite långsamt när man bläddrar. Har en hårddisk på 60 Gb kopplad till den, så det blir ju en del musik.
Nice!Hmmm, Jag tror Jag känner nån som oxå valt den kombinationen Alpinvit och terra...;) Bra smak! hehe
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Jo det är riktigt snyggt. Jag blev nästan tårögd när jag kom till handlaren för att hämta den. Det är inte många bilar som passar i vitt, men detta är definitivt en av dem.. Tyvärr är den inte lika blank nu som i förrgår ;)
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
bewing77:
Hur är ljudet från Logic 7 systemet?
Går i väntans tider på min E92 och har valt till Logic 7 utan att ha haft chansen och provlyssna =)

//Erik
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Hade inte heller lyssnat innan, visste bara att jag ville ha bättre ljud än orginal. Förmodligen hade det blivit individual om jag hade vetat att det skulle bli tillgängligt på -08, men men. Jag tycker ljudet med Logic 7 är bra. Visst, min stereo här hemma låter bättre, men den kostar också betydligt mycket mer, och en bil är ju knappast bästa lyssningsrummet ändå. Alla register hörs klart och tydligt, perspektivet är bra och om man vill så kan man få väldigt mycket basdunkande. Bäst låter det så klart med CD, men även mp3 via usb låter bra.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Grattis till bilen!

Bara för att förtydliga, det finns nästan ingen bättre lyssningsplats än en bil! Har man möjligheten att utnyttja time-shift som motverkar faktumet att man inte siter helt i centrum av rummet så kan det nästan inte bli bättre :)

Kör så det ryker!

Mvh/ Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.