|
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min nyinförskaffade 535i läcker bensin baktill,när jag "dyker" under bilen,så ser jag att det småsipprar från baksida vid tanken,där även bränslerör går. Svårt att avgöra om det är tanken eller rören som läcker bara,då det är skitigt som tusan... Upptäckte detta efter att ha tankat fullt,men vet inte om det läckte innan då jag köpte bilen igår. Har E34:an något "typiskt" bekymmer med läckande tank eller söndererjade bränslerör? MVH Patrik "TRISS I 6:OR" |
|
Hej! Jo, det är rätt vanligt att dom tunna luftrören som sitter i bak- och framkant på tanken rostar sönder på E34:or...jag har själv bytt dom på min 525:a och jag föreslår att du byter båda om du ända ska släppa ner tanken. |
|
| Kan man inte byta ut det dåliga mot slang? kanske en konstig lösning men vad skulle det göra?? bara en fråga. | |
|
Skarvade mina läckande bensinrör med slang för ett antal år sedan och har fungerat sedan dess. Mackan |
|
|
E34 har nästan alltid plasttank i Europa (M5 har plåttank) så visst är det rören. Har hört om läckage tidigare på en risig silver 540i/6-96, (ej nån av mina=) + en 540iT/6-95 där bromsrören byttes i våras, den blev nog drabbad efter felaktig förvaring när den var parkerad i ett år. Ja du Patrik du skaffar dig jobb=) Stephan |
|
|
här läckte det på min förra e34: Länk Orkade aldrig åtgärda det. Läckte över 45-50 liter i tanken. |
|
|
Hej! Vet inte vilken tank du har - men brorsans bil läckte vid full tank, visade sig vara "locket" till tankamaturen (plast, plasttank) som var spräckt.Länk Läckte inte en droppe upp till 3/4 tank - men full tank Usch ja. Mvh/Saij |
|
| Rören garanterat. Kryp under och kolla. Jag valde att såga av de rostiga rördelarna och skarva med slagn. Det höll några år, men nu tror jag det har börjat läcka nån annanstans. Så mitt förslag är att du köper rören (de är billiga!), plockar ner tanken och byter. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tankarmaturen läcker garanterat inte,det har jag kollat. Men kan mycket väl tro att luftningsrören läcker,ser så ut...smular sönder när man petar på dom! =) MVH Patrik "TRISS I 6:OR" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.