|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar om ngn här vet hur man kollar produktionsstatusen på en ny bil man beställt? Vill minnas att ngn annan på BMW Power angett en länk där man, med hjälp av sitt beställningsnummer (?) kan se 'var på bandet' bilen befinner sig i produktionsfasen. Har förstås ringt BMW, men de påstår att man inte kan kolla detta... ngn som vet? Tacksam för svar! mvh Anders | |
| hm, ingen som vet nåt? | |
| Hej, mig veterligen erbjuder inte BMW i Sverige den servicen. De gjorde det åtminstone inte när jag frågade om denna information förra året. Däremot ger BMW i Nordamerika denna service. Du får då ett VIN (Vehicle Identification Number) som du använder för att spåra din bil genom produktions- och distributionsprocessen. Detta fick jag veta efter det att jag fått min bil. Om jag hade haft denna info hade jag nog pratat lite mer noggrant med min säljare. | |
|
Är det M3:an som du väntar på? Härligt....... Funderar på att köpa en M3 E46 ('01) till sommaren nästa år. Handlaren i Sala som levererade min nuvarande bil kan släppa en som nu går som tjänstebil till ett förmånligt pris. //Dominik P.S Hur går det med försäljningen av coupen? Har du fått den såld än? 'Respect is something one earns not get' |
|
| M3 som tjänstebil. Hmmm, snacka om förmånsvärde... | |
|
Jag är övertygad om, att jag sett en adress/länk här tidigare! Kan dock inte för mitt liv 'söka inlägg' o hitta detta..... :( dominik: förstår att du är sugen på M3 E46 :) Hade du inte just avslutat studierna? Juste ingångslön! ;) Coupen är fortfarande till försäljning! Antar att det finns ett drös 323:or ute på marknaden (men ingen lika fin som min ;) ) mvh Anders |
|
|
Hej igen, Har funderat över det här med VIN. Detta är bilens unika ID och borde följa bilen under ända fram till BMW Sverige. Fråga din säljare om inte din bil har en VIN (eller vad det kallas i Sverige). I så fall borde det inte vara så svårt att spåra den. |
|
|
Det ska jag göra, Rogge! Tack för tipset! mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.