|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fråga vart man köper BMW gummimatta till en E39 (528i). Behöver en till förargolvet då den som är där nu har slitits genom. Inte så bra nu när höst/vinter vädret börjar komma på riktigt. Finns det bilskrot som har? Tack, Daniel | |
| Länk | |
| Tack Anders! | |
|
Eller BMW... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Ja, eller som sagt på BMW. Men jag antar att du var ute efter ett budgetalternativ. Men kolla pris på nya på BMW. I bland blir man förvånad även åt det positiva hållet. AE |
|
|
Jag köpte komplett sats till min coupé, kostade 600kr. Så det kostar nog inte mer än 200kr till förarplatsen skulle jag gissa på. |
|
|
ExHonda: Vart köpte du din kompletta sats? Jag letade runt och på Länk hittade jag följande: Artikelnummer Benämning * Pris 82559405043 Gummimattor E39 5er 95-> 495:- st + E38 7 serie 96-> F+B set 4 st Annars så hittade jag gummimattor på BMW sverige inom "tillbehör", där står det för 5-serien att de kostar mellan 250-700:- kronor och refererar till återförsäljare. Bildelsbasen verkar konstigt nog dyrast med: W315613 2,000 SEK BMW 5 E39, 4dr CBI 528IT AUTOMAT , GOLVMATTOR FRAM SVARTA 6868 Mil Karstorps Bildemontering, Tel: 011-4954020, Fax: 011-343287 1997 Mvh Dan |
|
| Jag köpte dem på BMW (M-bilar här i västerås). Tyckte det var helt okej pris. Ofta man förvånas över deras priser, då jag köpt andra saker so, jag har man flera gånger blivit positivt överraskad. | |
|
BMW är inte så dyra alla gånger. Men jag är inte säker på att man kan köpa dom styckevis. Dom säljs i par, fram och bak, alt ett helt set om 4. Velourmattorna kostar runt 1100 spänn så gummimattorna är billigare. Nytt, fräscht och passar perfekt. Finns väl eg inga orsaker till att inte köpa originalprylar. Niklas Fransosen |
|
|
Tack allesamman, ska nog ta mig till BMW Danderyd imorgon. Jag behöver dessutom köpa ett lackstift (? stavning) för att laga lite stenskott. Kan lika gärna köpa ett par frammattor då jag är där. Vh Daniel |
|
|
Köpte idag plastmattor fram(sats om 2st m.a.o.) på BMW till min 523i-97,det kostade 370kr inkl nya "fastsättningsplastpluppar" som då ingick i satsen... Mvh Janne. |
|
|
Janne: jag gjorde likadant. Köpte från BMW Danderyd och det blev inte så dyrt så jag köpte lackstift för stenskotten + bilschampo. Jag var imponerad då de fick in grejerna till nästa dag från Malmö. Nice service. /E39 Danne |
|
|
BMW i Umeå hade denna sats hemma när jag "råkade" passera...smidigt :) Mvh Janne. |
|
|
Kanske ska tillägga att dessa gummimattor avger en ganska så stark lukt nu till en början.. Ventilera rejält tills "gaserna" avtar är mitt tips :) Mvh Janne. |
|
| Säker på att det är mattorna? Kanske skall skippa ärtsoppan istället? ;-) | |
|
He,he...Ja,när du nu säger det ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.