|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett öppet fultfilter som satt på min gammala 318iS -88 jag undrar om den passar i min nya 518iS... Finns ett litet problem det går en slang från filtret till grenrören kan man blokera den eller????? Jag har en bild på vad jag menar... | |
|
ursäkta att jag skrev lite slarvigt... Jag har ett öppet luftfilter som satt på min gammla 318iS -88 jag undrar om den passar i min nya 518iS... Finns ett litet problem det går en slang från filtret till grenrören kan man blokera den slangen eller????? Jag har en bild på vilken slang jag menar... |
|
|
Ursäkta att jag skrev lite slarvigt..... Jag har ett öppet luftfilter som satt på min gammla 318iS -88 Jag undrar om den passar i min nya 518iS... Finns ett litet problem det går en slang från filtret till grenrören kan man blokera den slangen eller????? Jag har en bild på vilken slang jag menar... |
|
|
Jag antar att det är pulsluftsystemet du menar. Om du inte är miljövän kan du plugga igen slangen. Bilprovningen är nog inte så glada i det dock så spara det gamla luftfiltret. I min instruktionsbok står det följande om pulsluftsystemet: "På grund av tryckpulsering uppstår ett undertryck bakom avgasventilerna som, via pulsventiler, suger in friskluft från luftfiltrets luftintagssida. Härigenom uppstår en efterförbränning av avgaserna som ytterligere reducerar CO/HC värdena." /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.