AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
484

Passar K&N filter på 518iS E28

ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Jag har ett öppet fultfilter som satt på min gammala 318iS -88 jag undrar om den passar i min nya 518iS...
Finns ett litet problem det går en slang från filtret till grenrören kan man blokera den eller?????

Jag har en bild på vad jag menar...
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
ursäkta att jag skrev lite slarvigt...

Jag har ett öppet luftfilter som satt på min gammla 318iS -88 jag undrar om den passar i min nya 518iS...
Finns ett litet problem det går en slang från filtret till grenrören kan man blokera den slangen eller?????

Jag har en bild på vilken slang jag menar...
ha
379
haidar
M5 3.8 -92
740i -96 Ac Schnitzer
Ursäkta att jag skrev lite slarvigt.....

Jag har ett öppet luftfilter som satt på min gammla 318iS -88 Jag undrar om den passar i min nya 518iS...
Finns ett litet problem det går en slang från filtret till grenrören kan man blokera den slangen eller?????

Jag har en bild på vilken slang jag menar...
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Jag antar att det är pulsluftsystemet du menar. Om du inte är miljövän kan du plugga igen slangen. Bilprovningen är nog inte så glada i det dock så spara det gamla luftfiltret.

I min instruktionsbok står det följande om pulsluftsystemet:
"På grund av tryckpulsering uppstår ett undertryck bakom avgasventilerna som, via pulsventiler, suger in friskluft från luftfiltrets luftintagssida. Härigenom uppstår en efterförbränning av avgaserna som ytterligere reducerar CO/HC värdena."

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.