AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.455

säljer 1-serien mycket bra?

Fram till sista året så upplevde jag att 1-serien var ganska ovanlig på vägarna, men nu tycker jag att den har blivit klart vanlig. Säljer den mycket bättre och i så fall vad tror ni att det beror på?

Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Enligt den säljare som jag varit i kontakt med så är 1-serien väldigt populär i hallarna och säljer bra. Antar att rabatten på 120d/120i gjort sitt till. Ser en del på gatorna här i Sthlm. Dock ingen vit ännu vilket är lite konstigt med tanke på att alpinvit verkar vara väldigt populär här på forumet. Skulle vara kul att se en i verkligheten.

Mvh,
Fredde
Det säljs inte så många Alpinvita ettor som man kanske skulle kunna tro, av t.ex. input från forum.
Jag har fortfarande inte sett någon replika av min ute på vägarna :)

Mvh,
/Wille
Fr
112
Frippo
-120dAM 3-d
Nä, jag misstänkte det. Måste vara skönt att ha en bli som sticker ut lite :)

Mvh,
Fredde
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Inte alls tokig färg på en etta. Känns samtidigt lite USA-inspirerat där varannan bil verkar vara vit.

AE
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Min mor har faktiskt beställt en 120dM 3-d Alpinvit, leverans vecka 3. Troligtvis blir hon nog först i Arvika med en 3 dörrars, men en 4-dörrars finns redan vit med M-paket.
Hennes tre senaste bilar har varit mercedes, men nu alltså äntligen en BMW.

Mvh Mathias
är det någon som vet ur många ettor bmw sålt totalt??
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
1-serien är den tredje mest sålda modell, nu gäller detta totala försäljningen världen runt. Hur det ligger till i Sverige vet jag inte.
th
105
thepe
520iM -10
1-aerien är även i Sverige 3:a bland BMW modeller Det har sålts 1120st hitills i år att jämföra med 3131st 5-serie och 3625st 3-serie. Jan-Sept

Thepe
hur många ex har konkurenterna sålt?.. menar då främs audi a3 och vw golf
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
bmw_jerry, en Golf slår man inte bara sådär, en bil som funnits sen 80-talet, dessutom med ett lägre pris. En sådan bil slår man inte försäljningsmässigt, även om bilen har en bmw logga ;)

A3 tror jag inte heller man rår på, också en bil som funnits ett bra tag. Nä, jag tror inte ens BMW siktar på att slå Golf, mission impossible.
th
105
thepe
520iM -10
Jan-Sept -07

Golf 6934st

Audi A3 1673st

Thepe
bmwtok.. vet att golf är överlägsen men vore ändå kul att jämföra lite
kan förövrigt tillägga att en bilskola i e-tuna har bmw 1-serie som körskolebil.. har hitills sen både röda och vita så 1:an blir allt vanligare och vanligare
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
även bilskola här i halmstad har 1-serie som körskolebil...
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
kommer coupen bara finnas i diesel och 300hk twinturbo motorn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.