|
|
|
|---|---|
|
Har en 316 Touring-98 (E36) som är välservad,men vid gaspådrag svajar den.Syns även på econometern som svajar lite.Vid fullgas går den bra och vid konstant fart. Det känns och hörs ett långsamt svajande i hela bilen som upplevs väldigt jobbigt. Bilen har rullat ca 16 000 mil. Har bytt soppafiltret,rengjort luftmassemätaren med spray från CRC till just detta. Bytt olja+filter,stift,luftfilter. Hjälp mig någon. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... | |
| Har samma fel jag. Ingen som vet? | |
|
Även jag har samma fel på min 316i -97! Hittar inget bättre ord för det än att kraften vid acceleration liksom pulserar. Den kommer i vågor under acceleration. Min har också rullat ca 16 000 mil. Ingen som har förslag på vad det kan bero på? :) |
|
|
Lite sent,men jag har löst mitt......Kontakterna vid insuget längst fram tar man bort,sprayar och drar lite fram och tillbaka så det blir bra kontakt. Nu accelrerar den jämt och bra. It´s not speed that kills... It´s the sudden stop at the end.... |
|
|
Brynet! Jag provade att rengöra just de kontakterna för kanske en månad sen, blev ingen skillnad dock men jag kanske var lite slarvig när jag gjorde det, jag vet inte. Däremot så bytade jag stift idag då de som satt i har gått runt 5000 mil (vanliga NGK-stift) och nu drar den mycket jämnare! Inte helt klockrent men klart bättre än innan :) Ska nog på de där kontakterna en omgång till... Såg även att två av tändkablarna var lite spruckna, så det blir nog fyra nya såna framöver. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.