|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har upptäckt nåt ställe som har börjat sälja billiga tankar till e30? Borde inte vara problem med omsättningen tycker man. Skulle gärna vilja handla i Sverige, har lite dålig erfarenhet av utlandsaffärer, men jag hittar ingen tank under 3000:- Kom gärna med tips! | |
|
Kolla bildelsbasen, de säljer nya tankar och jag betalade strax under 2000 för en 63L. Annars har du Schmiedmann Länk Finns fler men jag kommer inte ihåg dem nu. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Hej, Björklinge bildemontering utanför Uppsala säljer nya för ca. 1600kr. Gr8ride |
|
|
Gr8ride, vadå "nya" ??? Hur är det möjligt att sälja nya tankar till E30 för det priset?? |
|
| Eftersom en nytillverkad kostar cirka 180€ i tyskland (1675 kr) så förstår jag inte varför ett svenskt företag skulle behöva vara dyrare egentligen? De köper ju in från samma tillverkare, och samma införselskatter gäller ju... | |
|
Klockerholms tillverkar, kommer från Taiwan och till sist får Björklinge bildemontering dem, 1600kr för 55l och 60l tank, NYA. Det roliga är att någon 60l tank har aldrig funnits till E30 såvitt jag vet. I mitt regbevis står det att min tank rymmer 57liter i min 318E30, hur är det möjligt, 55l ska det ju vara? I vilket fall som helst billigt, de tar endast 151kr med frakt inom hela landet. Varför pynta 3500-3600kr som BMW och många andra tar? |
|
| Tack för tipsen! Beställde ny tank från Björklinge igår, vi får väl se om det går smärtfritt. | |
|
hejsan hoppades på att någon skulle kunna ge mig nummret till björklinge, är i behov av en tank jag med..;) Tove: skulle även va kul att höra hur det gick med tanken? |
|
|
bbbab.se När jag fick tanken var den plåtren, men det ordnar man ju. Köp nya gummin till upphängningarna innan du börjar och även o-ringarna till ovansidans två armaturer. Bottenplugg finns inte heller på den nya, saknar den inte. Bilen luktar numera nybadad skogsknopp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.