|
|
|
|---|---|
|
Undrar om nån vet något om denna Alpina: Länk Tacksam för svar då jag eventuellt är intresserad av denna! | |
|
Varför har den "fel" backspeglar. Nån som tyckte det var snyggt och la pengar på det eller så skulle backspeglarna ändå bytas pga "något" |
|
|
Förmodligen snygghetsfaktor då den påstås vara skadefri...men man vet ju aldrig.. Ingen som har hört något om den? Om det finns några negativa saker om just detta exemplar så skulle man ju gärna vilja veta... Fortfarande tacksam för svar! |
|
|
Alpinas org backspeglar är ju inte direkt kända för att vara världens snyggaste. Någon tidigare ägare hade kanske inte orginalhysterin som många andra Alpina ägare. |
|
|
Alpinas original är väl samma som BMW's original, dvs de som normalt sitter på B10 är väl samma som på övriga E39 (M5 undantagen)? Finns ju åtskilliga icke M5:or som har bytt backspeglar till M5:ans modell eller liknande kopior. ___ //Ulf |
|
| Ingen som vet nåt mer om denna förutom att backspeglarna inte är orginal? | |
|
Kolla upp reg.numret med vägverket så får du reda på en del. Ev. är detta en bilförmedlare, även om det står bilhandlare i blockets "standardformulering". Det påverkar ev. garantier antar jag. 159' är ju ett ok pris hos bilhandlare, men för dyrt annars med tanke på hur svårsåld dom är (tro mig, jag har försökt under 2,5 år) Firman har funnits i mindre än 2 år då det inte finns något bokslut att ta fram. Den är skriven på en kille med ett sydeuropeiskt namn som det inte står något "negativt" om när man googlar. Vilket nr har Alpinan? Gå in på Alpina-Klubbens hemsida www.alpinacs.se och ställ samma fråga, kanske nån som känner tilld den där. En helt annan sak, hur snyggt är det med Individual-blå inredning tillsammans med plastträ i en E39. Hade en Individual 850 som var just blå/svart med Tobago-blå lack. Det var klockrent, men det skulle vara kul att se en E39 "live". Får för mig att det inte harmonierar med plastträet? Nån som vet? Förresten, har den elstolar, står inget om det i annonsen och syns inte på bilderna. Ev saknas det el-rollo, eller så har knappen försvunnit bakom växelspaken |
|
|
En sak till, den har inte "original"-fälgarna heller, kan vara för att dom uppgraderat till 19"-Alpina (eller så....) Samt är det bara jag som tycker det är väl stor skarv baktill på bakdörren på kortet rakt från sidan. Kan vara kameran/skuggningar som luras, så det måste man nog se live. |
|
|
Garantier påverkas INTE oavsett om det är bilförmedlare eller en handlare. Detta har diskuterats tidigare så är man osäker så skriv det tydligt i inlägget! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
På en bil under 15' mil får man ju ofta 3-6 månaders begagnat-garanti hos en bilhandlare. Menar du att man får det hos en bilförmedlare också? Det är ju inte motorgarantier på denna bil hursomhelst då den gått över 10' |
|
|
Jag har varit och tittat på bilen och det jag fastnade för var färgkombinationen...jag tyckte att den var klockren! Bilen är fin utan större skavanker, saknar elstolar men har rollo. Anledningen till att de har bytt till 19" hade nog med uppdatering att göra...dock följer inte orginal med...men reservhjulet är orginal. Dokumentationen verkade vara okej men jag är ingen expert så man vet ju aldrig... Tack för svaren, jag skulle dock fortfarande gärna vilja veta om det är någon som hört eller hör något negativt om denna bil... |
|
|
Den importerades av Bilforum i Örebro 2005-08-22 men såldes (togs i trafik) inte förrän ett helt år senare. Jag kan inte minnas någon Alpina-blå med Individual-blå inredning som varit till salu med M5-speglar under 2006. |
|
| Bimmer8: Nu när du säger det så minns jag att jag såg denna Alpina på bytbil.com hos Bilforum i Örebro för ungefär ett år senare. Minns att jag redan då tyckte att den såg oförskämt fräsch ut. | |
|
Tack för svaren! Känns skönt att ingen har sagt något negativt om historik mm eftersom jag funderar på att köpa den. /cjw |
|
|
En förslag cjw, eftersom det inte är helt ovanligt på dessa 4,6. När man startar dem efter att dom stått kalla (minst över natten) kan dom rassla rejält i motorn under någon enstaka sekund. Vissa säger att det är vanos, andra säger att det är något annat. Ingen säger att det är skadligt, men det är riktigt dj**vla irriterande. Tänkte bara att det kan vara en bra anledning att pruta på om nu denna maskin har det "skönhetsfelet". (Det uppstår alltså inte om den nyss är körd/startad) |
|
| ps. varför inte ringa tidigare ägaren i Marstrand så får du veta lite mer ds | |
|
Tackar för tipset Bimmer8! Dock har jag redan fått ner priset ganska mycket redan och bilen har precis varit inne på bmw för koll av motorn och den gick som den skulle. Dessutom så ska den lämnas till Rigo bilservice i nästa vecka för en total koll så att allt verkar okej. |
|
|
Tack för det tipset med, jag har faktiskt redan gjort det:) Han sa allt allt var okej med bilen och anledningen att han sålde bilen var för att han skulle flytta utomlands. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.