AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.258

Turtle Supertvätt...

Njuren
Hej! Hur fungerar produkten för er? Vad är tricket egentligen?

Mvh

"the things you own end up owning you"
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tricket är att ta en del av bilen i taget, t.ex dela upp motorhuven i 4 delar, ungefär som när man vaxar.

Sen har jag för mig att man kan/skall stryka ut det direkt på tvättsvampen och sedan applicera det på bilen.

Mvh/ Niclas
Kört med supertvätt i alla år och som föregående person säger så är man tvungen att dela in bilen i områden för att få det snyggt. Jag kör alltid med medlet på tvättsvampen. Gör man det ordentligt så blir bilen snygg, det jag kan tycka är mindre bra är att det går åt rätt mycket medel för att tvätta hela bilen.

Nu under den kommande vintern tänker jag testa andra tvättmedel för det tar tid att tvätta med supertvätt...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Tricket är väl egentligen att det innehåller avfettning, så att tjärfläckar och annat försvinner. Jag har använt det väldigt många år, men jag tvättar alltid bilen först, och sen använder jag supertvätt där det behövs.

BMW CS #5206
Jag brukar dela upp det tex, taket, vänster fram, vänster bak, bakrutan, baksidan av bilen osv..
Har inte förstått hur mkt man ska använda på varje del, jag tar inte allt för rikligt, kanske borde göra det? Jag tycker det funkar bra iaf.
Tycker ni inte det är lite omständigt med supertvätt?

Bilen måste ju vara REN innan man tvättar för att undvika att repa bilen.

Sen så är ju supertvätt ganska agressivt mot gmmilister backspegelglas osv.

Funkar riktigt bra på fälgar, får bort smuts fälgtvättmedlet inte rår på.

Tycker också det blir blankt och fint men känns lite sådär.

-Phil
Philip S:
Jo, det är just omständigt men eftersom jag kört med supertvätt sen det lanserades så vet jag inte bättre..!
Har givetvis testat andra fabrikat när medlet tagit slut men har inte hittat nått annat märke som tvättar lika rent.
Men nu i vintern så ska jag prova andra märken för att minska tiden i tvätthallen.

Tricket är väl att ha svampen tillräckligt blöt och att svampen är ren, annars förstår jag inte varför supertvätt skulle repa mer än andra medel?

Keep your distance!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.