AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.143

Vad är det för fel på min blinkers(Spaken eller relät) e34 525-93?

Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Hej på er!

Har problem med blinkersfunktionen på min bil. Indikationen fastnar och lyser konstant när jag blinkar höger, sen får man försöka släcka den genom att "jucka" med spaken upp och ner.

Händer aldrig när jag blinkar vänster. Känner att jag börjar bli en trafikfara då jag har slutat blinka höger :)

Vad tror ni? Är det spaken eller relät som spökar? Va fram och knackade på relät en gång när blinkersen fastnat och då slocknade den.

Mvh Robban
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Låter ju som reläet eller lite oxid vid kontakt till det. Lite 5-56 eller elektronikspray i själva kontakten och sen jucka lite på reläet, så har du uteslutit det iaf, dessutom nästan gratis. Blinkersspakar kan du nog få tag billigt på en skrot.

Min blinkers betedde sig konstigt när indikationslampan i instrumenthuset var trasig, inte helt samma symptom, men värt att att en kik på.
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Ska kika på det. Kände på reläet och det verkar sitta som f*n, ska det bara dras rakt upp?

/Robban
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jag hade problem med höger blinkers på min 525i den la av ibland ja spruta lite kontaktspray på kontakterna vid spaken som var lite ärjiga har funkat kanon sen dess.

Mvh
Nordstedt

Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Lika bra att kika på spaken också känner jag. Tack för tipsen.

///Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.