|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag fick min 120d levererad för en dryg vecka sedan. Det enda jag har blivit besviken på hittills är ljudet. Jag har valt till option 677 "Hi-Fi system professional" och fått för mig att den skall innehålla subwoofers (enligt BMW´s hemsida). Då ljudet är lite klent försökte jag se om jag kunde se dem under stolarna, men det kan jag inte. Dessutom kan jag inte få ihop till de 10 högtalare som utlovats. Jag hittar en i framdötten och en på a-stolpen och en bak vid c-stolpen. Det får jag till 6 stycken? Någon som har erfarenhet av Hi-Fi paketet och tycker att det är bra? Eller är det någon som hittat de 10 högtalarna? Andreas | |
| Jag ger Hifi-hötalare 7/10, klara i ljudet med det saknas tryck! | |
| Ja, det är som du säger. Det är väldigt klart ljud, men det saknas tryck. Det saknas såpass mycket att jag börjar undra om det verkligen är någon sub där. Man är väl paranoid helt enkelt ;-) | |
|
under resp stol sitter en 215 mm bas/sub. jag har inte hört hifi prof i e87an men väl i e90 och e60 och där rockade det på bra i mitt tycke, rapp och tight midbas ner till kanske 50hz ivf. inget avgrundsmuller, men jag uppskattar en väl definierad midbas betydligt mer än förmågan att kunna återge det lägsta registret. e87 använder samma slags förstärkare o element minus prologic-avkodningen. har du justerat EQ rätt?, tips är att höja det lägsta bandet (50 eller 80hz eller vad det är) och sänka 2a o 3e banden lite. |
|
|
Men om det sitter en sub under varje framstol så borde jag väl se dem? Jag har haft Harman Kardon paketet i en e46 tidigare och det var mycket bättre tryck. Någon som har kikat under sina stolar och sett något därunder? Jag har ökat basen med +4 och visst är det bättre, men det förvånar mig ändå att det inte är bättre bas. Någon som får ihop till 10 högtalare förresten? //Tvivlaren ;-) |
|
| andsva: diskant i framdörr, midbas i framdörr, högtalare i bakdörr, högtalare i hatthylla och basar under stolar =10 st | |
| På min E60 iofs med Logic7 så sitter den subwoofer under båda stolarna, under tygmattorna, ser ut som nåt ventilationshål eller nåt bara =) | |
|
macckan inga högt i bakdörrar på e87, däremot 4st i kanterna av hatthyllan (diskant o mellanreg under gemensamt galler) |
|
|
HFR har rätt, det är inga i bakdörrarna, men om det är två i hatthyllan så behöver jag bara ge mig ut med ficklampan igen och kolla efter dem under stolarna (måste se om prichardson kan ha rätt) |
|
|
Jag får ge mig. prichardson har rätt. De verkar sitta i golvet under stolarna. Ett litet galler avslöjar dem. Det är inte mycket flås i dem, men de är där. Tackar. |
|
120d |
Jag har också letat o äntligen hittat det man kallar för subwoofers jag har HI-FI högtalarsystem 676 o professional stereon och det är verkligen inte mycket till ljud. Någon som har tips på någon slags uppgradering orginal eller annat? |
|
Oreo har ju skrivit lite på sin bilblogg, kanske det kan vara något att fundera kring. Kika på det han har skrivit från 2006-09-05 och framåt. Länk |
|
|
120d hej sök på denna forumsavdelning, tror jag skrivit 3-5 gånger hur man tex kopplar in en sub i std resp. hifisys i E60/E90/E87. det du hittar om ovan nämnda modeller kan appliceras på varandra, då systemen är likadant uppbyggda. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.