|
|
|
|---|---|
|
Har en E36 -97 med den digitala kliman. Ofta när jag slår på tändningen eller startar bilen börjar kliman att knastra (typ tickande) ljud, låter som att ljudet kommer bakom själva enheten. Det händer även när jag bara slår på 1 steg på tändningen och kliman är avstängd. Kan även låta efter att jag slagit av bilen. Det brukar låta i ca 5 min,. ibland varar det några sekunder bara. Är nästan 100 på att det är från kliman, låtar kraftigast därifrån. Har inte tagit ut kliman eller någonting så jag vet inte hur det ser ut bakom. Kan tillägga att kliman fungerar som den ska utan problem. Någon som har något tips? Kan det vara något annat, färddatorn? MVH | |
|
Svårt att beskriva ljudet. Låter som att något sitter löst. En fläkt typ.. Men vad är det som slås på när man endast vrider tändningen till 1 steg? Om jag vrider på tändningen och "knastret" börjar låta hjälper det inte om jag vrider tändningen på 0 utan det fortsätter. ----- ^^ |
|
| Låter som samma ljud som jag har hört och jag tror det är nått form av relä. Har hört samma ljud i flera BMW så det är normalt. | |
| Okej Dubulidu! Tycker det är väldigt störande men man kanske får vänja sig och slå på stereon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.