AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.338

Tips på trim till min 318 -87

ka
33
kapi
318i -87
Har tänkt att trimma min 318... har hört att motorn heter m10b18 då.

hur trimmar jag den lätt? turbo hur svårt är det att få genom på framtida besiktningar?
bur och riktiga stolar och ett par nya bromsar kommer att komma med också :)
Turbokonvertera är att föredra, dom tål mycket stryk M10 om jag förstått det rätt. Har ett bolt-on kitt till M10 liggandes, hade det på min 318 från 84:a för länge sedan.
Den gick rikitgt fint :-)

Men det är ju som sagt inget besiktningen släpper igenom.

Mvh
Henke
ka
33
kapi
318i -87
Okej vad äre för trim kit du har liggandes då? jag har tänkt att antingen göra det ganska seriöst och lägga ut en hel del pengar på det... fundera på om man kunde bygga ngt sätt så turbon inte syns om man inte letar efter den... eller regga den som amatörbygge.

jusst nu längtar jag mest efter snögummit och de stora isarna ;)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Varför inte bara byta motor?

Mvh Johan
ka
33
kapi
318i -87
För det enkla att jag inte vill... vem som helst kan ju byta en motor. men det krävs lite mera och så är det 100 gånger roligare att ha en unik motor som du själv har byggt och räknat ut allt på. och jusst ja syns du så finns du
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, det köper jag. Men varför utgå från en 318-motor? Känns ju som onödigt mycket pengar per vunnen hästkraft. Du kan ju byta till en större sen trimma den så får du ju ändå en speciell motor.

Mvh Johan
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Hur många hästar vill du ha? Vad får det kosta?

/Anders C
ka
33
kapi
318i -87
Till denna vintern har jag mest funderat på att göra en ny packning och därmed sänka kompet genom den och bygga ett grenrör och slänga på en turbo...
senare kanske det blir att ta en större motor men visst har någon en kanske en rak sexa som ligger och skräpar som inte behöver en helrenovering så är jag ju intresserad av det också...

tanken är väll att det kommer springa iväg på max 20
ka
33
kapi
318i -87
Okej jag har funderat lite på det där med att byta motor... men är det inte så att jag måste byta i princip det mesta under bilen för att få genom den då? typ bakaxel,bromsar, kardan osv...
en 318 kommer bli svår att få igenom bes med en 6a.

absolut klokaste är nog att sälja den du har, och köpa dig en 325a.

då får du juh bromsar, låda, osv osv samt att den går att besikta utan bekymmer från motorn iaf.

/mvh jocke

Numera Jeep ägare.
ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
köp en 2 liters vev, din motor är i stort sett samma som sitter i dom gammla 2002 modellerna. går att bygga kul 2l motorer. har själv tänkt bygga en sådan i vinter.
har tänkt få ut minst 170 hk. räcker gött i en 318 som väger ca 1000 kg.
åxå går den ju igenom besiktningen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.