AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
768

Hur får jag igång vindrutespolarna?

Li
1
Lilleman79
BMW 540 e39
Hej. Jag har problem med spolarvätskan på min 540. Högtrycksspolarna till strålkarstarna fungerar och sprutar då jag drar spaken till vindrutetorkarna bakåt. De verkar dock vara någon timer som ser till så man inte spolar lysena för ofta !?. Nåväl, problemet är att jag inte får vindrutespolaren att fungera, det händer inte ett skvatt då jag för spaken bakåt, verkar inte ens som om pumpen går. Vad kan det vara för fel?

Sitter det olika pumpar till lysena och till vindrutan?

När jag köpte min bil fungerade inte spolningen varken till bakrutan eller strålkastarna. Det var tydligen spolarpumpen till strålkastarna som gett upp och slangen till bakrutespolningen hade lossnat från pumpen. Det är olika pumpar till vindruta och strålkastare så det kan ju vara pumpen som lagt av. Säkringen har du säkert redan kollat?
Pumpen är av klart usel kvalisort, väck med höger framhjul och höger innerskärm så hittar du dom där på rad...

Anständigt billiga att byta i alla fall, den sluge tar pumpen från "intensivrent" som sitter i motorrummen och placerar på plats i hjulhuset och monterar en ny pump senare till "intensivrent" då det är klart enklare än att riva väck hjulet en gång till

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag har ungefär samma problem. När jag trycker på vindrutespolarföraren istället för drar i den mot mig (vilket egentligen borde generera spolning för strålkastare) så spolar den vindrutorna och tvärtom. Min spolar-arm fungerar alltså på omvänt sätt kan man säga. jättekonstigt. Någon som varit med om något liknande =
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Går det inte bara byta kablarna som går till strålkastarsplningen till vindrutespolningen? Borde vara samma kontakttyp eftersom det troligtvis är två likadana pumpar.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jodå det fungerar säkert. Underligt problem bara för när jag skaffade bilen för drygt ett år sedan så fungerade det som tänkt. Problemet har inträffat under senaste halvåret, måste kika efter någon dag få se om jag kan klura ut vad som eg hänt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.