|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått möjlighet att få en en navi, typ Garmin el liknande från Usa. någon som har erfarenhet av det? Verkar som om det finns att köpa även med europa kartor där över. men kan man ändra språk och enheter i Usa köpta prylar? Nån som vet, kom gärna med förslag på lämplig navi oxå!!! Detta är ju inte direkt bmw relaterat, men den ska ju sitta i min bmw iaf :-) Anders | |
|
Kör själv med en Garmin Nuvi 200(Norden alltså) och är mycket nöjd med denna, är ju inga farliga priser på den heller, jag gav 2300:- går att få tag på från 1500:- nu tror jag. Tycker den är bra då den är lättanvänd och har en enligt mig iaf bra navigering med riktiga vägval, även om den inte alltid väljer de slätaste vägarna. Tycker det är kul att man kan lägga in fartkameror, har lagt in men aldrig åkt förbi någon kamera. Kul när man kan lägga in egna POI(Points Of Interrest) utan några större problem, har te.x lagt in 500 statoil-macker från en fil från internet, kan tillägga att det fungerar. Tycker man hör vägvisningarna bra, lite synd att man inte får hörlursutgång bara, men det klarar man sig gott utan också. Sen så är det väldigt kul att använda kordinatnavigeringen, har en polare som bor långt ute i buschen häromdan, knappade in hans namn på eniro, fick en adress som verkade stämma, tog fram kordinaterna på eniro och skrev in i navigatorn, sen var det bara att köra, kom helt rätt. Nackdelen skulle väl vara när man åkt iväg utan att startat den och låtit den hitta satteliterna innan färdens start, då kan det dröja ganska länge innan han inititerar med satteliterna. Ska tillägga att det här är den enda navigatorn jag ägt, men jag har sett navigatorer som inte är fullt lika bra. Har jobbat lite i säljbranschen, då sålde vi bl.a garmin, och 660:n, som är storebror till 200:an fick grymt bra kritik av kunder som köpt den, även tidningen(aftonbladet eller expressen) gav den 5 av 5 möjliga. Som sagt har jag ingen lång erfarenhet av olika navigatorer, men jag tycker Garmin är bra och tror inte du kommer bli besviken. |
|
|
Har en nuvi 660 och den är väldigt bra enligt mig. Ganska snabb på att hitta sateliterna (startar man den det första man gör när man sätter sig är den klar när man har tagit på sig bältet och startat bilen), har TMC-varningar, stort bibliotek med affärer, restauranger etc. Dessutom har den mobilintegration via bluetooth som är riktigt bra när man inte har mobilintegration i bilen. När det är inställt så kopplas den ihop med mobilen automatiskt när man är i närheten och ringer det då så dyker det upp på skärmen och man kan prata med nuvins inbyggda högtalar/mic-funktion, dvs handsfree. Den har även AUX-utgång om man vill koppla den till stereon och då kan man utnyttja den inbyggda mp3-spelaren i den. Kartor över hela europa gör inte saken sämre. Alltihop för knappt 4000. Tänk på att om du köper den från USA så måste du ju köpa till europa- eller nordenkartor. Detta kostar ganska mycket pengar, tror europakartor kostar minst 1500 spänn. |
|
|
Hej! Tack för tipsen. Det jag tänker mest på är om man får tag i en gps med europa kartor i usa, kan man ändra längd enhet och språk så det passar oss i sverige? Vill ju inte få avstånden i feet... Anders |
|
|
Jag hyrde bil i påskas i Arizona och fick med en Garmin StreetPilot. En mindre enklare modell. Jag ställde om den så att den visade avstånd i kilometer och meter och hastighet i km/tim. Dessutom ändrade jag språket till svenska. Jag tycker att de här lösa PPS:erna är mycket bättre och mer avancerade än de inbyggda men det är ju inte lika snyggt. Jag tror en nav till BMW kostar över 40.000 och då är den ju sämre en än lös för 2-4 tusen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.