|
|
|
|---|---|
|
Hej. någon som råkat ut för att bilbatteriet laddat ur och sedan när man får start hjälp så kan man inte stänga av larmet precis som om att inte fjärren skulle funka men jag bytte batteriet för inte alls länge sen så det kan inte vara slut har fösökt lära in nykeln enligt autodatas beskrivning men det funkar ändå inte någon som kan hjälpa mig? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja du lär väl börja med att ladda upp batteriet minst 24 timmar med extern laddare så du får full kapacitet och full spänning dvs mer än 12,7V. Sedan får du väl se vad som fungerar och inte fungerar efter det. Vad som drar ur batteriet går inte att säga på utan att felsöka. Initeringen har iofs inget med larmet att göra utan är enbart till för centrallåsets fjärrmanövrering i första hand, larmet kommer i second hand så att säga. Det finns beskrivet på flera ställen på forumet, hur man initerier en nyckel, så använd gärna sökfunktionen. ///MVH Hasso Länk |
|
Tja det kanske är fjärren som är trasig. Ganska vanligt. Men orskan att batteriet är dött kan vara många. Laddar generatorn 13.8-14,4. Har du testat om batteriet är helt. Du kan testa ta en lampa koppla lampan mella *minus på kabeln till batteriet och på minus polen på batteriet.* Lyser lampan då drar den tjuvström. mvh micke |
|
|
vad menar hasso med att det bara är till centrallåset? jag kan ju inte larma av bilen utan fjärren? men nu fick jag lite andra tips så nu har jag fått i gång bilen och kan köra. centrallåset funkar med nykeln men det verkar som om om jag inte kan avvakttivera larmet antar att man måste göra det för att lära in nyckeln? kan bilen på något sätt tappa någon form av minne i larm boxen och vad gör man åt detta? urdragningen ser jag dock inte som något problem det får jag ta hand om senare. men nu efter jag varit och rivit runt i bilen så slutade min torkar funka någon som vet var man kan få tag på kopplingsschema till detta system? tacksam för all hjälp //Sami |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.